روز جمعه ۲۳ آبان‌ماه چند هنرمند پیشکسوت شامل آیدین آغداشلو، پرویز تناولی و نصرالله کسرائیان به‌طور همزمان نمایشگاه آثارشان را در گالری‌های تهران برپا کردند و آغاز هفتمین نمایشگاه فروش سال گروه «هفت نگاه» و افتتاح یک گالری جدید، رویدادهای تازه این هفته گالری‌های تهران را تشکیل می‌دهند. گالری اثر

آیدین آغداشلو، هنرمند نقاش پیشکسوت، همزمان با میلاد ۷۴ سالگی خود تصمیم گرفته است تا بعد از ۴۰ سال دومین نمایشگاه انفرادی خود را پیش روی مخاطبانش بگذارد. این نمایشگاه شامل ۱۱ تابلو نقاشی و یک اثر حجمی است که از دیروز در گالری اثر به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا ۲۱ آذرماه پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری اعتماد ۳

گالری اعتماد ۳ نیز روز جمعه ۲۳ آبان‌ماه پذیرای نمایشگاه آثار یکی دیگر از هنرمندان پیشکسوت در زمینه مجسمه‌سازی بود. پرویز تناولی که آثارش در حراجی‌های بین‌المللی با فروش قابل توجهی همراه است، نمایشگاهی از آثارش را با عنوان «شاعر» از جمعه ۲۳ آبان ماه در گالری اعتماد ۳ برپا کرد. همزمان با افتتاح این نمایشگاه، کتاب این هنرمند با عنوان «شاعر» نیز رونمایی خواهد شد.

گالری ماه مهر

نصرالله کسرائیان، عکاس پیشکسوت نیز مجموعه‌ای از آثارش را با عنوان «پاناروماها» از دیروز به گالری ماه مهر ‌برد. کسرائیان که بیشتر در زمینه عکاسی مردم شناسانه فعالیت دارد، در این نمایشگاه تازه‌ترین آثارش را به نمایش گذاشته است.

فرهنگسرای نیاوران

هفتمین نمایشگاه گروه «هفت نگاه» از دیروز در گالری‌های فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت. در این دوره ۶ گالری گلستان، آریا، هفت ثمر، والی، الهه و ماه مهر در کنار هفت گالری مهمان، ۴۰۰ اثر از ۳۵۰ هنرمند را به نمایش و فروش گذاشته‌اند. در این دوره آثار هنرمندان پیشکسوتی از جمله سهراب سپهرى، محمد احصایی، غلامحسین نامى، ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فریده لاشایی، فرح اصولی، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری، رضا درخشانی، علی‌اکبر صادقی، پروانه اعتمادی، جلال شباهنگی، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، وتا‌ها بهبهانی در کنار آثاری از هنرمندان جوان به نمایش و فروش گذاشته ‌شده است. این نمایشگاه تا ۷ آذرماه ادامه دارد.

گالری اُ

این گالری تازه وارد، از دیروز با برپایی اولین نمایشگاهش که به آثاری از امید مشکسار اختصاص دارد، به جمع سایر گالری‌های تهران افزوده ‌شد. مراسم افتتاح این گالری و اولین نمایشگاهش با آثار امید مشکسار

۲۳ آبان برگزار ‌شد و تا ۱۷ آذرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این گالری تازه‌تاسیس و نخستین نمایشگاه آن می‌توانند به خیابان استاد نجات اللهی(ویلا) کوچه خسرو، پلاک ۴۶ مراجعه کنند.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاهی از آثار نقاشی سلمان خوشرو، این هفته میهمان گالری طراحان آزاد خواهد بود. خوشرو، تازه‌ترین آثارش را که شامل ۱۲ تابلو از انسان در ابعاد واقعی است، با عنوان «پروتگونیست‌ها» ارائه کرده است. این نمایشگاه تا ۴ آذرماه برپاست.

گالری دی

برنامه این هفته گالری دی به نمایشگاهی از آثار نقاشی شهباز سلمانی اختصاص یافته است. این نمایشگاه روز جمعه ۲۳ دی ماه گشایش یافت و تا ۳۰ آبان ماه برپاست.

گالری گلستان

گالری گلستان از دیروز پذیرای نمایشگاهی از آثار طراحی شبنم طلوع است. این نمایشگاه تا ۲۸ آبان ماه دایر است.