گروه فرهنگ و هنر: روزهای داغ موسیقی درحالی سپری می‌شود که بسیاری از هنرمندان فعال این عرصه تصمیم گرفته‌اندکنسرت‌هایشان را قبل از ایام محرم و صفر برگزار کنند. بازار موسیقی در دوماه محرم و صفر به‌دلیل عزاداری مجلس سیدالشهدا(ع) تعطیل است و به همین دلیل این روزها از یکسو آلبوم‌های زیادی منتشر می‌شود و از سویی دیگر خواننده‌های زیادی در تهران و شهرستان‌ها روی صحنه می‌روند. البته در این گزارش کنسرت چهره‌های سرشناس را معرفی کرده‌ایم. کنسرت‌های گروه‌هایی همچون آیان، عروج، مانوها و... هم این روزها قرار است برگزار شود. این روزها در فرهنگسرای نیاوران جشنواره‌ای با عنوان حافظ و موسیقی برگزار می‌شود و در همین رابطه گروه تقی سعیدی و گروه وحید تاج با سخنرانی مهدی ستایشگر به اجرای برنامه می‌پردازند. این کنسرت ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و قیمت بلیت آن ۳۰ هزار تومان است.

زانیار خسروی یکی از خواننده‌هایی است که چندی پیش با انتشار آلبوم «۲۸» به فضای رسمی موسیقی کشور پیوست.استقبال از این آلبوم باعث شد تا زانیاز جدی‌تر به خوانندگی فکر کند. قرار است این خواننده دوشنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۴۵ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه برود. بلیت‌های این کنسرت ۳۵ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

مانی رهنما که در سال‌های اخیر در زمینه اجرای صحنه‌ای کم‌کار بوده است، فردا دوشنبه ۲۱ مهر ساعت ۲۱:۳۰ به تالار وحدت می‌رود. در این کنسرت «داریوش تقی‌پور» معروف به «اَوستا» این هنرمند را همراهی خواهد کرد. او قطعاتی چون «شهرزاد» و «زمستان» را برای مانی رهنما آهنگ‌سازی و تنظیم کرده است. قیمت بلیت‌های این اجرا بین ۳۵ تا ۵۰ هزارتومان است.

سه‌شنبه ۲۳ مهرماه کنسرت سنتی دیگری برگزار می‌شود. در این روز گروه علی جهاندار و گروه حسین علیشاپور هم به بهانه جشنواره حافظ و موسیقی روی صحنه می‌روند و در یک برنامه مشترک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در این کنسرت هرمز رحیمیان درباره حافظ و موسیقی سخنرانی خواهد کرد. این کنسرت در فرهنگسرای نیاوران ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و قیمت بلیت این اجرا ۳۰ هزار تومان است.

مرتضی پاشایی دیگر خواننده‌ای است که همواره برنامه‌هایش با استقبال روبه‌رو می‌شود. این خواننده سه‌شنبه و چهارشنبه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان علاقه‌مندان است. او در حالی روی صحنه می‌رود که در ماه‌های اخیر شایعه‌های زیادی درباره بیماری‌اش در فضای رسانه‌ای منتشر شده بود. او در دو سانس ۱۸ و ۲۱:۳۰ با هوادارانش دیدار خواهد کرد و قیمت بلیت‌های این اجرا ۴۰ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

سالن میلاد نمایشگاه پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه هم میزبان خواننده جوان پاپ، مهدی احمدوند است که او هم به‌تازگی به فضای رسمی موسیقی کشور وارد شده است. این خواننده که اولین آلبوم رسمی‌اش به تازگی مجوز گرفته، توانسته توجه علاقه‌مندان را جلب کند. پیش‌بینی می‌شود اجرای این خواننده با استقبال خوبی روبه‌رو شود. این کنسرت ساعت ۲۲ برگزار خواهد شد وقیمت‌های این اجرا ۴۰ تا ۱۰۰ هزارتومان تعیین شده است.

رحیم شهریاری خواننده آذری زبان که طرفداران زیادی هم دارد یکی دیگر از کسانی است که تصمیم گرفته کنسرتش را قبل از ماه محرم و صفر برگزار کند. اجرای این خواننده پنج‌شنبه ۲۴ مهرماه در دوسانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن اریکه ایرانیان برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌های این اجرا ۴۵ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

مازیار فلاحی هم که هوادارانش این روزها منتظر انتشار آلبوم جدید او هستند، جمعه ۲۵ مهرماه ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۴۵ به سالن میلاد نمایشگاه می‌رود. این خواننده در کنسرت پیش‌رو، قطعاتی را از آلبوم جدیدش با عنوان «ماه هفتم» اجرا خواهد کرد. قیمت بلیت‌های کنسرت فلاحی هم بین ۳۵ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

محمد علیزاده هم خواننده‌ای است که در سال‌های اخیر حضور مداوم و پیوسته‌ای در عرصه داشته است.سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، ۲۷ و ۲۹ مهرماه و در ساعت ۱۸:۰۰ و ۲۱:۳۰ میزبان این خواننده است و قیمت بلیت این اجرا هم بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

احسان حق‌شناس هم خواننده‌ای است که ۳۰ مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به اجرای زنده آثار خود می‌پردازد. در این کنسرت محسن شریفیان، نوازنده نی‌انبان و سرپرست گروه «لیان» و تعدادی از اعضای این گروه، حق‌شناس را همراهی خواهند کرد. این اجرا ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه خواهد رفت و قیمت بلیت‌ها ۳۰ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

افشین سیاهپوش ۳۰ مهر ماه در حالی روی صحنه می‌رود که قصد دارد حضور جدی‌تری در عرصه داشته باشد. این خواننده که فعالیت رسمی‌اش را به‌تازگی آغاز کرده است، چهارشنبه ۳۰ مهرماه در سالن اریکه ایرانیان میزبان علاقه‌مندان است. کنسرت این خواننده در ساعت ۲۱ آغاز می‌شود و قیمت بلیت‌های آن ۴۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

کنسرت‌های داغ پاییزی