مستند «تصویر معصوم» با هدف بررسی موضوع نمایش چهره معصومین در فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی و مذهبی به‌زودی کلید می‌خورد و در این مستند علما، کارشناسان دینی و برخی از فیلمسازان به اظهارنظر می‌پردازند. نخستین نمایشگاه دستخط رجال و مشاهیر ایران در ۲۰۰ سال گذشته و همچنین نمایشگاه نقاشیخط «خیل مشتاقان» در برج میلاد تهران برپا شد. این نمایشگاه تا ۱۸ مهرماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

فیلم مستند «آوایی که عتیقه شد» درباره زندگی خسرو سینایی، شنبه ۱۹ مهرماه در خانه سینما به نمایش درخواهد آمد.

به مناسبت عید سعید غدیرخم؛ فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی روز دوشنبه ۲۱ مهر ماه برای بنیاد خیریه پروین آراسته نمایش داده می‌شود.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ۱۱ بخش شامل کودک، نوجوان، بین‌المللی، خردسال، خیابانی، همدانی، پوستر و عکس، نمایشنامه‌خوانی، پژوهش و مقاله، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

امروز همزمان با روز جهانی کودک در برج میلاد تهران؛ از پنج هنرمند در رشته‌های سینما، تئا‌تر، فیلمنامه‌نویسی و تصویرگری تقدیر خواهد شد.

پس از انتشار نخستین سمفونی کلامی راک ایران «نغمه‌های صلح» با حضور «لوریس چکناواریان»؛ شهریار کهن‌زاد آلبوم «این یا آن» را منتشر می‌کند.

مراسم رونمایی از مجموعه فیلم‌های دفاع مقدس که شامل ۳۰ اثر سینمایی از فیلمسازانی چون کیومرث پوراحمد، رخشان بنی‌اعتماد، ابراهیم حاتمی‌کیا، همایون اسعدیان، مرحوم رسول ملاقلی‌پور و... است، در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار می‌شود.

سالن چهارسوی تئاتر شهر بیست و یکم مهرماه شاهد حضور میکائیل شهرستانی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران با نمایش متفاوت هفت پرده برگرفته از هفت اثر اکبر رادی خواهد بود.

فیلم سینمایی «بدون مرز» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین عسگری و به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی در بخش مسابقه سینمای آینده آسیا در بیست و هفتمین جشنواره فیلم توکیو اکران خواهد شد.

فرهنگسرای نیاوران همزمان با روز بزرگداشت حافظ، جشنواره «حافظ و موسیقی» را در سه شب با ۶ کنسرت و سه سخنرانی برگزار می‌کند.

کتاب «فلسفه علم کلام» نوشته هری اوسترین ولفسن از معتبرترین آثار کلامی که ۲۵ سال قبل با ترجمه دقیق احمد آرام منتشر شده بود، بار دیگر توسط این موسسه به دست چاپ سپرده می‌شود.