محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده فیلم «طهران تهران» نسبت به استفاده بی‌اجازه از ترانه و موسیقی این فیلم در سریال «معراجی‌ها» اعتراض کرد. «آنسامبل اپرای تهران» بعد اجرای اپرای «جانی اسکیکی» و نمایش موزیکال «اشک‌ها و لبخندها»، اپرای «هانسل و گرتل» را به کارگردانی هادی قضات اجرا می‌کند. این اپرا ۱۶ و ۱۷ مهر و در ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. «ستاره‌شفیعی» موسیقی این اثر را سرپرستی کرده است. این اپرا فقط مخصوص بانوان و کودکان با کمتر از ۱۲ سال سن است.

تمرین‌های نوازندگانی که قرار است در کنسرت «کیتارو» در تهران با این هنرمند شهیر ژاپنی همکاری کنند، آغاز شد.

پیکر غلامعلی پورعطایی نوازنده دوتار و خواننده آوازهای عاشقانه و عارفانه خراسان پس از تشییع در مشهد، برای خاکسپاری به شهرستان تربت‌جام انتقال یافت.

هایائو میازاکی استاد برجسته ژاپنی در آستانه ۷۵ سالگی اعلام کرد «باد می‌وزد» آخرین اثر انیمیشن او خواهد بود؛ فیلمی که سال پیش نامزد دریافت اسکار شد و اما رقابت را به «یخ‌زده» واگذار کرد.

جایزه بزرگ مسابقه کاریکاتور «ناجی‌العلی» که با موضوع مقاومت فلسطین در کشور اردن برگزار می‌شود، به بهمن جلالی نوکنده از ایران اختصاص یافت، اما حامی مالی این مسابقه از پرداخت این جایزه به هنرمندی غیرعرب سر باز زد.

نمایش «مجلس سهراب‌کشی» به کارگردانی داریوش نصیری که برگرفته از تراژدی رستم و سهراب فردوسی است، چهارشنبه ۱۶مهرماه در فستیوال هایفست ارمنستان به صحنه خواهد رفت.

الهام پاوه‌نژاد، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما با آلبوم «کجاست‌خانه باد» در بازار صوتی حضور پیدا می‌کند. در این پروژه منتخبی از اشعار فروغ فرخزاد توسط این هنرمند با نگاهی جدید به مقوله شعرخوانی روایت شده است.