مراسم گرامیداشت سیمین بهبهانی، غزلسرای فقید، به همت جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی گیلان در پرورشگاه مژدهی رشت برگزار شد. نمایش «بلخره این زنده‌گی مال کیه؟» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد و با بازی بازیگرانی چون نوید محمدزاده و آزاده صمدی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

داوود هاشمی، تهیه‌کننده تلویزیون تاکید کرد به‌دلیل درگیری در ساخت سریال «همه چیز آنجاست» فرصتی برای رساندن مجموعه ماورایی «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی به ماه رمضان سال ۹۴ وجود ندارد، اما آنها امیدوارند سریال به پخش رمضان ۹۵ شبکه سه برسد.

نمایش «آقای شادی» به کارگردانی فرهاد نجفی که اقتباسی از نمایشنامه دیوید ممت به همین نام است از ۱۳ مهرماه اجرای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز خواهد کرد.

نمایش «ایوانف» به کارگردانی امیررضا کوهستانی قرار است از روز ۱۱ ماه نوامبر ۲۰۱۴ (۲۰ آبان‌ماه) در قالب تور نمایشی به کشور هلند سفر کند.

فیلمبرداری بخش دو بعدی فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» که محصول مشترک ایران و فرانسه و به کارگردانی سیدرضا خطیبی است، از مدتی پیش در شهر تفت یزد کلید خورد و امروز ۷ مهرماه به پایان رسید. عوامل این فیلم کودک به کارگردانی سیدرضا خطیبی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی به‌زودی مراحل فنی بخش سه‌بعدی کار را آغاز می‌کنند.

فیلم‌های کوتاه شهرام مکری کارگردان سینما در بخش جنبی سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تهران امسال به نمایش درخواهد آمد. فیلم «جذابیت پنهان» تولید ۱۳۷۵ با مدت زمان ۱۳ دقیقه، «محدوده دایره» تولید ۱۳۸۴ با مدت زمان ۱۵ دقیقه، «توفان سنجاقک» تولید ۱۳۸۰ با مدت زمان ۱۵ دقیقه، «آندوسی» تولید ۱۳۸۶ با مدت زمان ۱۵ دقیقه، «خام، پخته، سوخته» تولید ۱۳۸۷ با مدت زمان ۱۵ دقیقه فیلم‌های دیگر حاضر درجشنواره خواهد بود.