بازگشت عروسک‌های قدیمی تلویزیون

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جام‌جم گفت: نخستین جشنواره کودکان ایرانی، عروسک ایرانی با موضوع تجلیل از سازندگان قدیمی برنامه‌های عروسکی تلویزیون ۱۲ تا ۲۲ مهرماه جاری در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش «ایرنا»، محمد میرکیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه عروسک در دنیای کنونی به یک ابزار انتقال فرهنگ و اهداف سیاسی تبدیل شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون اغلب عروسک‌هایی که وارد ایران می‌شوند شمایل ظاهری و فیزیکی مناسبی ندارند.

میرکیانی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای لازم برای معرفی عروسک‌های ایرانی است افزود: در این جشنواره رویکرد هم‌افزایی و به‌کارگیری تمام قوای ایرانی برای تولید و معرفی عروسک ایرانی و اسلامی پیگیری شده است. همچنین ایجاد فضای موضوعی و توجه به جایگاه عروسک ایرانی ازجمله اهداف دیگر جشنواره« کودکان ایرانی، عروسک ایرانی» به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عروسک، یکی از ابزارهای کهن و قدیمی و سرگرم‌کننده تربیتی بوده که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: برهمین اساس جشنواره بچه‌های ایران، عروسک ایرانی برای آغاز یک هدف بزرگ فرهنگی در برج میلاد برگزار می‌شود.