مهران مدیری جدیدترین سریال خود «اتاق عمل» را هفته آینده کلید می‌زند. او در این سریال علاوه‌بر کارگردانی و بازیگری، طراحی صحنه و لباس را هم بر عهده دارد. او در یادداشتی که درباره این سریال منتشر کرده است می‌گوید: «اتاق عمل»... شاید یکی از بهترین ساخته‌هایم شود! شاید... فکر می‌کنم بشود...» حسن فتحی سریالی با عنوان «شهرزاد» را برای شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین می‌برد. این سریال پیش از این «روزی روزگاری عاشقی» نام داشت.

نمایش «ترانه‌های قدیمی» نوشته و کار محمد رحمانیان که به تازگی در مشهد به صحنه رفته است‌، روز ۲۵ مهرماه یک اجرا در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران خواهد داشت.

هانیبال یوسف، آهنگساز ایرانی - آشوری از اجرای پرفورمنس جدیدش در اعتراض به نسل‌کشی و جنایات داعش خبر داد که به‌صورت دوئت پیانو و بدن اجرا خواهد شد.

سالن نمایش موزه انتظامی با نمایش «ریچارد سوم» و بدون حضور عزت‌الله انتظامی یکشنبه شب، رسما افتتاح شد. این نمایش به کارگردانی آیدا آب‌پرور و با بازی مهران رنجبر و با حضور جمعی از علاقه‌مندان تئاتر و هنرمندانی چون گوهر خیراندیش‌، بهروز بقایی‌، امیر دژاکام‌، شهرام ناظری و... به صحنه رفت.

فیلم سینمایی «پاپ» به کارگردانی احسان عبدی‌پور نخستین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی سائوپائولو برزیل تجربه می‌کند.

رئیس مجموعه تئاتر محراب از بر طرف شدن مشکل پارک خودروی مخاطبان آثار این سالن تئاتری و اختصاص پارکینگی طبقاتی به این امر خبر داد.

اجرای نمایش «آنتیگنه» به کارگردانی حمیدرضا هدایتی در تماشاخانه سه نقطه، تا ۱۱ مهرماه تمدید شد. اجرای نمایش «بر پهنه دریا» به کارگردانی و بازی پارسا پیروزفر نیز تا ۲۴ مهرماه تمدید شد.

مسوول بخش پوستر و عکس تئاتر جشنواره تئاتر شهر داوری ۱۱۰ پوستر و ۳۰۰ قطعه عکس در این جشنواره خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه ۳۰ شهریور در مراسم رونمایی از مجلدات پنج گانه کتابشناسی ماه متوسط تیراژ کتاب را در کشور ۲ هزار و ۱۰۰ نسخه اعلام کرد و آن را برای کشوری ۷۷ میلیونی و با سابقه زیاد فرهنگی مثل ایران، مایه تاسف توصیف کرد.

فیلم سینمایی «فردا» به تهیه‌کنندگی «مارتین اسکورسیزی» در لندن کلید خورد.

آلبوم «بیسیم‌چی» به آهنگسازی حامد زمانی به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده است. حامد زمانی علاوه‌بر خوانندگی یکی از قطعات آلبوم کار آهنگسازی «بیسیم‌چی» را نیز انجام داده است.

فیلم‌های کوتاه «ماه عسل» به کارگردانی پویا نبی، «سینما سگ» به کارگردانی شاهد احمدلو، «دوخواهر» به کارگردانی بیژن میرباقری، «دایره» به کارگردانی محمدشیروانی و «چندکیلومتر تا زندگی» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد برای اکران در گروه سینمایی هنر و تجربه انتخاب شدند.

فیلم سینمایی «پادشاه شن‌ها» به کارگردانی نجدت انزور امروز در دومین روز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.