«دونده مارپیچ» به صدر گیشه سینمای جهان رسید

فیلم جدید «دونده مارپیچ» محصول کمپانی فاکس جایگزین فیلم «لوسی» در صدر فهرست هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان شد. به گزارش «ایسنا»، در جدیدترین فهرست از پرفروش‌های سینمای جهان، فیلم «دونده مارپیچ» با فروش ۶/۳۷ میلیون دلار از محل سینماهای ۵۰ کشور، عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته در گیشه بین‌المللی را از آن خود کرد و در ۴۷ کشور اکران شده صدرنشین شد. این فیلم هیجانی که هفته گذشته اکران خود را آغاز کرد، تاکنون به فروش ۴۹ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی و بیش از ۸۱ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافته و در سینماهای آمریکا نیز پرفروش‌ترین فیلم هفته بود.

براساس اعلام کمپانی فاکس، «دونده مارپیچ» موفق به فروش ۵/۵ میلیون دلار در ۱۷۸۳ سالن سینمای روسیه و ۵/۵ میلیون دلار در ۶۴۸ سالن سینمای کره‌جنوبی شد. همچنین این فیلم توانست با اکران در تنها ۳۱۰ سالن سینمای استرالیا به فروش خوب ۳/۳ میلیون دلار برسد و در ۳۴۴ سالن سینمای برزیل نیز ۲ میلیون دلار فروخت. محصول جدید کمپانی فاکس با ۹/۱ میلیون دلار در مکزیک‌، ۳/۱ میلیون دلار در تایوان و ۲/۱ میلیون دلار در مالزی پرفروش‌ترین فیلم این کشورها نام گرفت.

قسمت دوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» نیز این هفته فروش بین‌الملل خود را به ۴۳۶ میلیون دلار ارتقا داد و در گیشه جهانی نیز تاکنون به فروشی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار دست یافته است. فیلم «لوسی» ساخته جدید «لوک بسون» با بازی «اسکارلت یوهانسون» که چند هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان بود این هفته نیز ۱۳ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش خارجی خود را به ۲۵۳ میلیون دلار ارتقا دهد.