بداهه‌نوازی «ای ایران» در تولد سه هنرمند

چهارمیـن گــردهمایی هنرمندان به بهانه زادروز بهروز غریب پور، جلیل رسولی و میلاد کیایی روز یکشنبه برگزار شد. در ابتدای مراسم قاسمعلی فراست، دبیر چهارمین گردهمایی هنرمندان گفت: امروز تولد فریدون مشیری است که در میانمان نیست. علاوه‌بر آن اول مهر تولد محمدرضا شجریان یکی از مفاخر موسیقی ایران هست. همچنین روز اول مهر زادروز حسین منزوی از شاعران ایران نیز است. دوم مهر زادروز منوچهر آتشی شاعر و سوم مهر تولد حسن کسایی نوازنده نی است. از دیگر بزرگانی که در این روزها به دنیا آمده‌اند می‌توان به فریدون پوررضا، خواننده که در روز سوم مهر به دنیا آمده است، اشاره کرد. همچنین ۳۱ شهریور تولد زنده یاد پرویز یاحقی موسیقیدان و۲۷ شهریور زادروز فرهاد آئیش بازیگر سینما و تلویزیون بود.

غریب پور با اشاره به عشقش به هنر تئاتر تاکید کرد: در مطبوعات نمی‌توان به صراحت گفت اما امروز من می‌گویم که بهروز غریب پور مجنون تئاتر است. من در تمام این سال‌ها عاشقانه روی صحنه بودم و هیچگاه برای پول، تئاتر کار نکرده‌ام. دلم می‌خواهد به هر جوانی که می‌خواهد وارد این عرصه شود بگویم به جای اینکه دنبال دستمزد باشد، عاشقانه به کارش فکر کند و به هنر تئاتر بپردازد. پخش کلیپ بزرگداشت جلیل رسولی هنرمند عرصه خوشنویسی از دیگر بخش‌های این برنامه بود. سپس یکی از شاگردان میلاد کیایی نوازنده موسیقی به اجرای بداهه‌نوازی ساز سنتور پرداخت.

جلیل رسولی در ادامه این مراسم گفت: حدود ۵۰ سال است که به‌کار خوشنویسی مشغول هستم از ۱۴ سالی که کار خوشنویسی را آغاز کردم و در همان زمان بود که تصمیم گرفتم به راهم ادامه دهم. طی ۵۰ سال گذشته ۳۵ نمایشگاه انفرادی در ایران و ۲۸ نمایشگاه در کشورهای خارجی برگزار کرده ام. در ادامه نماهنگی با مضمون معرفی شخصیت میلاد کیایی هنرمند عرصه موسیقی پخش شد.

میلاد کیایی نوازنده سنتور و چهره شناخته شده موسیقی ضمن تشکر از حاضران در سالن گفت: نوازنده‌ها با ساز حرف می‌زنند و من فقط بیان احساس می‌کنم. وقت تنگ است وگرنه دلم می‌خواست امشب برای شما ساز بنوازم.