فیلم داستانی بلند «نوراستنیا» به کارگردانی امید توتونچی در بخش مسابقه اصلی و مسابقه فیلم‌های اول و دوم جشنواره هامبورگ آلمان به نمایش درمی‌آید. مراسم افتتاح فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله پنج‌شنبه شب با حضور هنرمندانی چون نرگس آبیار، مصطفی کیایی، سامان مقدم و... در سینما استقلال برگزار شد.

نمایش «آوا/ آدا» محصول کشور آمریکا به‌عنوان یکی از آثار بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر عروسکی در میان استقبال تماشاگران به صحنه رفت و گروه اجرایی آن، تماشاگران ایرانی را بهترین تماشاگران خود توصیف کردند.

علی عصمتی، کارگردان «شیفتگی» که موفق به دریافت مجوز برای نمایش فیلمش نشده و درخواستش برای مجوز ساخت فیلم جدیدش هم رد شده است، از نگارش فیلم‌نامه جدیدی خبر داد تا امسال بتواند حتما یک فیلم بسازد.

احمد بیگدلی که روز چهارشنبه در پی ایست قلبی در شهرکرد چشم از جهان فرو بست، روز جمعه در یزدان‌شهراصفهان به خاک سپرده شد.

دهمین جشن امضای فهرست لاک‌پشت پرنده ۵ مهرماه در شهر کتاب مرکزی با حضور ۳۰ نویسنده و مترجم که کتاب‌هایشان در فهرست راه یافته است برگزار می‌شود. لاک‌پشت پرنده، فهرستی است از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان ونوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می‌کنند.