رمان جدیدی از مجموعه کتاب‌های کارآگاهی «هرکول پوآرو»، قهرمان داستان‌های «آگاتا کریستی» به قلم «سوفی هانا» روانه بازار شد. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه «رهایی» درباره جنایت‌های اسرائیل در غزه در فرهنگسرای نیاوران گفت: از همه مردم دعوت می‌کنم که به فرهنگسرای نیاوران بیایند و از این آثار دیدن کنند.

بهزاد فراهانی سریال شبانه «کورش کبیر» را برای رادیو کارگردانی می‌کند.

تهیه‌کننده مسابقه شعر طنز «قند پهلو» از ساخته نشدن سری جدید این مجموعه تا دو فصل آینده خبر داد و گفت: تکرار بی‌هدفِ یک برنامه موفق تلویزیونی ممکن است آن را به سرنوشت مجموعه موفقی چون «زیرآسمان شهر» مبتلا کند.

کنسرت رضا صادقی ۱۱ و ۱۲ مهرماه در تالار آوینی بندرعباس به اجرا درمی‌آید، این خواننده ۱۵ درصد تخفیف به هم استانی‌های خود هدیه داده است.

محمود فرشچیان، استاد هنر نگارگری ایران از ساخت ضریح عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور هنرمندان اصفهانی و همچنین خلق دو تابلو جدید با موضوع «هدایت» و «داستان آدم و حوا» خبر داد.

فیلم «محافظان کهکشان» با فروش روز جمعه‌اش به اولین فیلمی بدل شد که امسال در آمریکای شمالی ۳۰۰ میلیون دلار به فروش رسانده است.

پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات اهالی تئاتر که بیشتر به سال‌های ۹۱ و ۹۲ بازمی‌گردد، آغاز شد.

«ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران محصول ایران نوین فیلم در چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در استرالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

عصر روز ۲۲ شهریورماه مراسم بزرگداشت روز ملی سینما و تجلیل از رسول صدرعاملی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد. این برنامه با نمایش فیلم

«در انتظار معجزه» به کارگردانی صدرعاملی همراه بود که بعد از پایان نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی سه‌گانه این فیلمساز درباره امام رضا(ع) با حضور کامیار محسنین، منتقد سینما برپا شد.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی «پوران درخشنده» و با حضور این فیلمساز ایرانی در بخش «زنان در میدل ایست» در دانشگاه برکلی آمریکا به نمایش درمی‌آید.

«نینجای ایرانی» به کارگردانی مرجان ریاحی و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایندگی از ایران در بخش رقابتی آثار کوتاه نهمین دوره این رویداد حضور دارد.

به گفته دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، در یک هفته گذشته ۱۵۲ سایت خبری در جهت اجرای ماده ۷ قانون مطبوعات، برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند.

روح‌الله حجازی جدید‌ترین فیلمش با نام «مرگِ ماهی» را در حالی وارد فاز پیش‌تولید کرده که تاکنون مهناز افشار برای بازی در یکی از نقش‌های ۱۵گانه آن قرارداد بسته است.