پانزدهمین جشنواره تئا‌تر عروسکی تهران مبارک با کارناوال عروسک‌ها و با آرزوی جهانی بهتر برای همه کودکان، کار خود را آغاز می‌کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هنگامه مفید هنرمند پیشکسوت تئا‌تر و رئیس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئا‌تر که با همراهی میترا کریمخانی این کارناوال را برنامه‌ریزی کرده است، همه هنرمندان و علاقه‌مندان تئا‌تر عروسکی را دعوت کرد که با عروسک‌هایشان در این کارناوال شرکت کنند. او به ستاد خبری جشنواره تئاتر عروسکی گفت: «انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئا‌تر به‌عنوان صنف هنرمندان تئا‌تر عروسکی از سوی ستاد برگزاری جشنواره تئا‌تر عروسکی، مسوول برگزاری کارناوال افتتاحیه شده است.»

مفید اضافه کرد: «ما برای برپایی این کارناوال از همه هنرمندان تئا‌تر عروسکی حتی آنهایی که در این دوره از جشنواره شرکت ندارند، دعوت می‌کنیم همراه با عروسک‌هایشان در این کارناوال شرکت کنند. همچنین از تمام خانواده‌ها هم دعوت می‌شود با کودکان و عروسک‌هایشان ما را در این جشن، همراهی کنند.»

این هنرمند پیشکسوت تئا‌تر با اظهار تاسف از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه افزود: «هر فاجعه‌ای که برای کودکان در هر نقطه‌ای از جهان رخ دهد، ما را آزار می‌دهد چراکه بخشی از احساسات هر هنرمندی متعلق به کودکانی است که قرار است در آینده مخاطبان آثار ما باشند. به همین دلیل در کارناوال افتتاحیه چندین شعار را برای حمایت از کودکان بر پلاکاردهایی نمایش می‌دهیم تا هم‌پیمانی خود را با این کودکان نشان دهیم.»

مفید افزود: «در کارناوال عروسک‌ها شعارهایی همچون «آسمان عروسک‌ها آبی است»، «آرزوی عروسک‌ها، جهانی است پر از صلح و آرامش برای کودکان»، «با آرزوی آشتی لبخند بر لب‌های کودکان غزه» و «دنیای کودکان شایسته جنگ و خشونت نیست» در قالب پلاکاردهای مختلف نمایش داده می‌شود.»

به گفته او، کارناوال عروسک‌ها شنبه ۲۲ شهریور ماه ساعت ۱۷، از مقابل خانه عروسک واقع در خیابان فلسطین آغاز می‌شود و هنرمندان نمایش عروسکی با همراهی عروسک‌هایشان در حیاط تئا‌تر شهر گرد هم می‌آیند. هنرمندان و تماشاگران نمایش عروسکی بعد از پخش سرود ملی در حیاط تئا‌تر شهر، به سالن‌های تئا‌تر می‌روند تا تماشاگر نمایش‌های اولین روز جشنواره باشند.