مجید سعیدی عکاس ایرانی برنده جوایز فتو اویدنس ۲۰۱۴ و جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۱۳ که به‌تازگی کتاب عکس‌های مستند خود را منتشر کرده است؛ دلیل انتشار کتاب عکس‌های خود از زندگی مردم جنگ‌زده افغانستان، توسط یک ناشر آمریکایی را بی‌توجهی ایرانی‌ها به حوزه عکاسی مستند عنوان کرد. بهروز غریب‌پور سرپرست گروه تئاتر «آران» اعلام کرد که رپرتوآر این گروه با اجرای اپرای عروسکی «لیلی و مجنون» از ۲۳شهریور آغاز خواهد شد.

هنرمندان تئاتر و سینما از جمله باران کوثری، آزاده صمدی، بهاره مشیری و... برای کمک به بیماران نقص ایمنی قصد دارند پنج‌شنبه ۶ شهریور ماه در قالب برگزاری بازارچه خیریه برنامه قصه‌خوانی برگزار کنند. پنجمین بازارچه خیریه این مرکز از ۵ تا ۷ شهریورماه در مرکز طبی کودکان در بیمارستان امام حسین(ع) برگزار می‌شود و قیمت بلیت این قصه خوانی ۱۵ هزار تومان است.

نمایش «مکاشفات راسکولنیکف» به کارگردانی مشترک سابینا شیاری و پیمان مجیدی که اقتباسی از رمان «جنایت و مکافات» داستایوفسکی است به‌زودی در تماشاخانه آو روی صحنه می‌رود.

فیلم سینمایی «یه حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی به مدت سه روز در موزه هنر هونولولو در ایالت هاوایی آمریکا به نمایش در‌می‌آید.