ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برای فیلم «هزار بار شب خوش» جایزه سینمایی آماندای نروژ را برد. «هزار بار شب خوش» که درامی جنگی به کارگردانی اریک پاپ کارگردان نروژی است، برنده بزرگ جوایز آماندای نروژ شد. این فیلم موفق شد جایزه بهترین فیلم بلند نروژی، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی فیلم را هم تصاحب کند. دایان کیتون، بازیگر سرشناس فیلم‌های کمدی رمانتیک، جایزه آیکون طلایی را از جشنواره فیلم زوریخ دریافت می‌کند. این جشنواره همراه با اهدای جایزه آیکون طلایی خود جدیدترین فیلم کیتون یعنی «و اینطوری پیش می‌رود» را که در آن این بازیگر و مایکل داگلاس همبازی بوده اند، به نمایش درمی‌آورد.

مسعود جعفری جوزانی به‌زودی ساخت فیلم سینمایی «ایران برگر» را آغاز می‌کند که در این فیلم از گویش لری استفاده می‌شود و بخش‌های مهمی از اثر هم در لرستان جلوی دوربین می‌رود.

سعید محصص، کارگردان فیلم مستند «زنده رود، یک روز به‌خصوص» شرایط بحرانی آب و بحث خشکسالی زاینده‌رود را به تصویر ‌کشید که این فیلم امروز ساعت ۱۸ در تالار ناصری خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

پیام تسلیت آکادمی اسکار به خاطر مرگ «رابین ویلیامز» در توییتر، به شدت مورد انتقاد یک گروه مبارزه با خودکشی در آمریکا قرار گرفت. این گروه در نامه‌ای به روزنامه واشنگتن‌پست متذکر شد: خودکشی هیچگاه نباید به عنوان یک راهکار پیشنهاد شود، در این پیام با خودکشی همچون یک امر باشکوه برخورد شده است.

گروه موسیقی مضراب به آهنگسازی و سرپرستی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی ۱۱ مهرماه در برج میلاد روی صحنه می‌رود.

افسانه زمانی نمایش «مضرات رام نکردن زن سرکش» را با بازی کاظم سیاحی- صداپیشه «جیگر»- در جشنواره تئاتر عروسکی اجرا می‌کند.

مایک لی، کارگردان مطرح بریتانیایی برنده نخل طلای کن، به کمپین «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» پیوست. خاویر باردم، بازیگر سرشناس اسپانیایی و همچنین هانی ابواسعد، کارگردان فلسطینی از دیگر هنرمندان مطرحی هستند که به عضویت این کمپین درآمده‌اند. این کمپین را اصغر فرهادی کارگردان اسکاری ایرانی به راه انداخت.

گروه اجرایی نمایش «ترانه‌های محلی» اجرای دوشنبه۲۷ مرداد ماه خود را به مسعود کیمیایی کارگردان سینمای ایران تقدیم کرد.