در جلسه روزدوشنبه شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی، مجوز نمایش ۳ فیلم سینمایی با نام «شهر موش‌ها ۲» به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی، «فصل فراموشی فریبا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس رافعی و «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» به تهیه کنندگی حسن کلامی و کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان صادر شد. چندی پیش در لیست بازیگران نقش اصلی سریال پلیسی «رهایی» لعیا زنگنه به عنوان بازیگر ذکر شده بوداماحضور وی پس از بستن قرارداد با سازندگان این مجموعه، به سرانجام نرسید.

«ساندرا بولاک»، بازیگر فیلم «جاذبه» با درآمد سالانه ۵۱ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود شد.

ثریا حکمت که چند روز گذشته اعلام کرده بود در وضعیت مالی بدی به‌سر می‌برد و از چندی دیگر در چادر زندگی خواهد کرد، از قول مساعد رئیس سازمان سینمایی برای حل مشکلاتش خبر داد.

بهروز افخمی که این روزها با انجام پروژه‌های زیاد، سال‌های کم کاری خود را جبران می‌کند از شروع فیلمبرداری فیلم کمدی خود تا حدود ۱۰ روز دیگر خبر داد. در حال حاضر آخرین روزهای پیش‌تولید فیلم «این بچه مال کیه؟» در حال سپری شدن است و تا ۱۰ روز دیگر فیلمبرداری این فیلم کمدی آغاز خواهد شد.

فیلم «خواب زمستانی»، برنده نخل طلای امسال جشنواره کن به عنوان نماینده سینمای ترکیه در هشتادوهفتمین دوره جوایز اسکار معرفی شد.

«مارتین اسکورسیزی» از ادامه تولید فیلم‌های ۳۵ میلی‌متری توسط کمپانی «کوداک فیلم» حمایت کرد.

نادر برهانی مرند نمایش «مرگ فروشنده» را اوایل مهرماه با بازی بازیگرانی همچون رحیم نوروزی‌، امیر دلاوری‌، کامران تفتی‌، علی صالحی‌، بهرام افشاری‌، فرزین محدث‌ و اکبر زنجان‌پور‌ در نقش «ویلی لومان» روی صحنه می‌برد.

ماه پیش اعلام شد کتاب «زندگی ساده آمریکایی» نوشته فیلیپ راث نویسنده مشهور آمریکایی قرار است به‌زودی راهی پرده‌های سینماها شود و اکنون اعلام شده جنیفر کانلی نقش اول زن این فیلم را ایفا می‌کند.

افسانه ماهیان بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به بلاتکلیفی اجرای نمایش «هم هوایی» به‌دلیل تعمیرات تالار شمس از اجرای نمایش «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» در نیمه دوم سال در مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

دو فیلم مستند «چشم‌ها» به کارگردانی محمدرضا فرطوسی و «بیداری سینما» به کارگردانی حبیب باوی ساجد ساخته حوزه هنری، در جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمانان کازان، در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش درمی‌آیند. این جشنواره ۱۴ تا ۲۰ شهریورماه در شهر کازان با شعار «گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و فرهنگ گفت‌و‌گو‌ها» برگزار می‌شود.

اطلاعیه سیزدهمین دوره جایزه ادبی صادق هدایت منتشر شد. علاقه‌مندان به شرکت در جایزه ادبی صادق هدایت باید آثار خود را تا ۳۰ مهرماه به دفتر این جایزه ارسال کنند.

دبیر سومین جشنواره تئاترشهر از درخواست ۸۶۰ گروه و رشد ۲۵ درصدی متقاضیان حضور در این دوره و معرفی آثار برگزیده تا ۲۸ شهریورماه خبر داد.

نشست تخصصی «اسطوره شناسی نزد بارت» با سخنرانی «بهمن نامور مطلق» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، شنبه ۱۸ مرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.