به پیشنهاد مسعود رایگان هنرمند عرصه تئاتر و سینما، سینماگران مختلف عکس‌العمل خود را نسبت به فجایع غزه در یک فیلم ثبت می‌کنند. فیلمبرداری این فیلم از روز گذشته آغاز شده است و زمان پخش آن بعد از تدوین مشخص خواهد شد. اکبر زنجان‌پور با بازی در نمایش «مرگ فروشنده» به کارگردانی نادر برهانی‌مرند به صحنه می‌رود.

کمپانی فیلم «وینستون» روز ۲۵ دسامبر ۲۰۱۴ همزمان با کریسمس را به عنوان روز آغاز اکران فیلم «چشمان درشت» جدیدترین ساخته «تیم برتون» اعلام کرده است. این فیلم با بازی «کریستوفر والتز» و «امی آدامز» روایتگر داستان واقعی دو هنرمند به نام «والتر کین» و «مارگارت کین» است که در دهه ۱۹۶۰ با به تصویر کشیدن چهره زنان و کودکان با «چشمان درشت» به شهرت رسیدند.

زنگ آیین افتتاح نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» شامگاه ۱۲ مردادماه با حضور تهمینه میلانی در حالی نواخته شد که بلیت‌فروشی شب اول این اثر به کودکان غزه اختصاص داشت.

گزارش وضعیت تولید سینمای ایران تا اول مردادماه سال‌جاری از سوی واحد پشتیبانی تولید بنیاد سینمایی فارابی اعلام شد. براساس این گزارش فیلم‌های در دنیای تو ساعت چند است (صفی یزدانیان)، مذاکرات مستقیم آقای عبدی (علی شاه‌حاتمی)، آشغال‌های دوست‌داشتنی (محسن امیریوسفی)، دریا و ماهی پرنده (مهرداد غفارزاده)، مستانه (محمدحسین فرحبخش)، آتش‌بس ۲ (تهمینه میلانی)، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند (قربان محمدپور)، شاباش (حامد کلاهداری)، مجرد چهل ساله (شاهین باباپور)، قرار بعدی همان‌جا (محسن توکلی) آماده نمایش هستند.

کنسرت حرکات نمایشی «گونای» به سرپرستی ماندانا طالبی با اجرای حرکات فولکلور در تاریخ ۱۶ و ۱۷ مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ ویژه بانوان در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیشابور از تاسیس موزه دکتر شفیعی‌کدکنی و مرکز نیشابورشناسی در خانه تاریخی قریشی خبر داد.

با توافق موسسه بین‌المللی الهدی و کمیسیون زبان قرقیزستان، حماسه ماناس از زبان قرقیزی به زبان فارسی و شاهنامه فردوسی از فارسی به قرقیزی ترجمه و منتشر می‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم بوسان اعلام کردند که جایزه افتخاری این دوره از رقابت‌ها به «آن هویی»، کارگردان هنگ‌کنگی اعطا خواهد شد. این جایزه هر ساله به شخصی اعطا می‌شود که همکاری شاخصی برای توسعه صنعت سینمای آسیا و فرهنگ آسیایی ایفا کرده باشد.