«نگهبانان کهکشان» صدرنشین گیشه جهانی شد

فیلم «نگهبانان کهکشان» در اولین هفته نمایش با فروش بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های این هفته سینمای جهان جای گرفت. به گزارش «ایسنا»، فیلم جدید «نگهبانان کهکشان» محصول جدید استودیو مارول با پیشی گرفتن از فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» و ثبت فروش ۴/۱۶۰ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم این هفته در گیشه جهانی شد.

این فیلم توانست از مجموعه فروش ۴/۱۶۰ میلیون دلاری خود ۴/۶۶ میلیون دلار را از محل سینماهای ۴۲ کشور جهان خارج از آمریکا به دست آورد که از آن جمله می‌توان به فروش ۱۳ میلیون دلاری در روسیه‌، ۸/۱۰ میلیون دلاری در انگلیس، ۵/۶ میلیون دلاری در مکزیک،‌ ۴/۵ میلیون دلاری در برزیل و ۷/۴ میلیون دلاری در سینماهای کره‌جنوبی اشاره کرد.

فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» که هفته پیش صدرنشین گیشه جهانی بود، همچنان به فروش خوب خود ادامه داد و با افزودن ۵/۴۷ میلیون دلار از سینماهای ۷۰ کشور جهان مجموع فروش خارجی خود را به ۲۶۰ میلیون دلار ارتقا داد‌، گرچه هنوز در سینماهای چین‌، ژاپن‌ و آلمان‌ روی پرده نرفته است. «سیاره میمون‌ها» این هفته توانست فروش بسیار خوب ۱/۱۴ میلیون دلار را در هفته اول نمایش در ۷۹۹ سالن سینمای فرانسه رقم بزند. تاکنون سینماهای انگلیس پرفروش‌ترین بازار برای فیلم «سیاره‌ میمون‌ها» بوده است و با فروش ۴/۵ میلیون دلاری این هفته خود توانسته پس از سه هفته به فروش ۴/۴۰ میلیون دلار دست یابد،‌ در حالی‌که سینماهای برزیل با فروش ۲/۴ میلیون دلاری از محل ۸۰۰ سالن سینما مجموع فروش خود را پس از دو هفته به ۴/۱۶ میلیون دلار رساند. فیلم «ظهور سیاره میمون‌ها» قسمت قبلی این فیلم توانسته بود در نهایت ۳۰۵ میلیون دلار فروش کند که این فروش در یک هفته آینده توسط قسمت جدید این فیلم شکسته خواهد شد.

قسمت سوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» محصول جدید «دریم ورکز» با فروش ۲۰ میلیون دلاری در ۳۶ کشور جهان، مجموع فروش خود را به بیش از ۲۹۶ میلیون دلار ارتقا داد. «بخت پریشان» دیگر محصول «دریم ورکز» نیز در این هفته مجموع فروش خارجی خود را به بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ارتقا داد.