«پدرو آلمادوار»، کارگردان اسپانیایی برنده اسکار ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به شهر غزه، این جنایت را کشتار جمعی توصیف کرد. داریوش فرضیایی معروف به «عمو پورنگ» با همراهی رسانه ملی کمپینی برای حمایت از کودکان غزه راه‌اندازی کرد.

بهروز صفاریان، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده موسیقی پاپ کشورمان از تلاش برای راه‌اندازی اولین جایزه موسیقایی «ققنوس» توسط بخش خصوصی خبر داد.

ابراهیم ابراهیمیان کارگردان فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» از اکران فیلمش در مهرماه سال جاری و ساخت فیلم تازه‌اش با عنوان «یک فنجان چای تلخ» خبر داد.

برنامه «دیده شو» که قبل از ماه مبارک رمضان سه روز در هفته پخش می‌شد حالا سری جدید آن آغاز شده است و از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

هارپر لی، نویسنده سالخورده و خالق «کشتن مرغ مقلد» در ۸۸ سالگی موفق شد تا دو ردیف از جدول کتاب‌های پرفروش آمریکا را به خود اختصاص دهد.یکی از این کتاب‌ها نسخه الکترونیکی کتاب مشهور «کشتن مرغ مقلد» است که کمتر از یک ماه پیش منتشر شد و اقبال عموم آن را وارد فهرست پرفروش‌ها کرد و دومی کتابی است که درباره این خانم نویسنده ۸۸ ساله نوشته شده است.

هشت نمایشنامه‌نویس و هفت گروه نمایشی، تازه‌ترین آثار خود را از ۲۰ تا ۲۶ مرداد در برج میلاد نمایشنامه‌خوانی می‌کنند.

یک هزار و ۷۷۷ عنوان فیلم از فیلم‌سازان سراسر کشور متقاضی حضور در بخش مسابقه ملی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هستند. طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، استقبال فیلم‌سازان از این دوره جشنواره نسبت به سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

«نینجای ایرانی» به کارگردانی مرجان ریاحی و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به‌عنوان پرمخاطب‌ترین مستند هفدهمین جشنواره «گواناخواتو» مکزیک شناخته شد.

طی روزهای گذشته اعلام شد دریافت شماره استاندارد بین‌المللی کتاب با عنوان شابک که از سال ۱۳۷۲ تاکنون برای ناشران رایگان بوده، از ۱۵ مرداد ۹۳ پولی خواهد شد. قیمت احتمالی شابک تاکنون حدود ۳۵ هزار تومان اعلام شده است.