نمایش «دل سگ» که این روزها به کارگردانی محمد یعقوبی در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، دوم و سوم مرداد با دو اجرا روی صحنه می‌رود. نمایش «دل سگ» با توجه به استقبال بسیار خوب مخاطبان روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱ به روی صحنه خواهد رفت. بعد از پایان مهلت ارسال آثار در بخش مسابقه ایران، ۲۶۷ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم ویدئویی تهران (یاس) ارسال شد. دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران از اول تا ششم شهریورماه سال‌جاری به دبیری «حسین مسافر آستانه» ‌در برگزار خواهد شد.

امور استان‌های سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در راستای غنای محتوایی بیشتر این رویداد سینمایی و بسترسازی برای تقویت ابعاد آموزشی و مطالعاتی جشنواره در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور در نظر دارد کارگاه‌های آموزش مجازی فیلمنامه‌نویسی، جلوه‌های ویژه میدانی را برگزار کند.

نمایش «زورو محاکمه می‌شود» به کارگردانی «شایان افکاری» از یکم مرداد در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. تنها بازیگر این نمایش «احسان کرمی» است که هر روز ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد. این نمایش تا ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ به‌کار خود ادامه می‌دهد. مدت زمان این نمایش ۵۰ دقیقه و بهای بلیت ۱۵۰۰۰ تومان است.

مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه پوستر و عکس تئاتر سومین جشنواره تئاتر شهر ۲۰ شهریورماه ۹۳ اعلام شد. این مسابقه که با موضوع زندگی شهری در آثار نمایشی برگزار می‌شود، پذیرای آثار هنرمندان گرافیست و عکاس خواهد بود.

نخستین موزه دائمی عروسک و اسباب‌بازی در ایران در خانه «علامه فیضی» در بافت تاریخی کاشان افتتاح می‌شود. امیر سهرابی، طراح نخستین موزه دائمی عروسک و اسباب‌بازی در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، بااشاره به اینکه از سال ۱۳۸۷ طرح پژوهشی خود را درباره عروسک و اسباب‌بازی‌های مناطق مختلف ایران آغاز کرده است، اظهار کرد: در طرح پژوهشی که هنوز ادامه دارد، بخشی از عروسک‌های بازی کودکان، اسباب‌بازی‌های کودکان و بزرگسالان و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را مورد پژوهش قرار داده و نمونه‌هایی از آنها را جمع‌آوری کرده‌ام.