رئیس سازمان سینمایی  با برخی جریان‌ها زیادی مماشات می‌کند

رئیس سازمان سینمایی معتقد است: امروز سینما بعداز یک دوران غیرطبیعی و پر از تنش و دوران بدگمانی‌ها، سوءظن‌ها، اختلاف‌ها و درگیری‌ها به سمت عادی شدن وضعیت خود حرکت می‌کند و امیدواریم در حالت عادی و طبیعی بتوانیم پروژه‌های درخور و شایسته را در جهت اعتلای سینمای ایران ایجاد کنیم. حجت الله ایوبی در گفت‌وگو با «ایلنا» با اعلام این مطلب درباره وضعیت تولیدات سینمایی افزود: سبدی به نام سبد سینمایی ایران داریم که سبد محدودی است و کالاهای آن هم محدود است که در جشنواره‌ها این کالاها عرضه می‌شوند. ما با توجه به این سبد در طول سال جشنواره برگزار می‌کنیم. وی ادامه داد: در طول سال ۱۰۰ فیلم تولید می‌کنیم که در حدود ۶۰ فیلم قابل اکران هستند و برای این تعداد فیلم چندین جشنواره برگزار می‌کنیم و امیدواریم با همدلی که بین همکاران و دوستان وجود دارد بتوانیم تولیداتمان را افزایش دهیم.

همچنین همایون اسعدیان با تاکید براینکه رئیس سازمان سینمایی با برخی جریان‌ها زیادی مماشات می‌کند، ‌گفت: باید پایان دوران خوش این روابط را در سینما اعلام کرد. این کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، با اشاره به اینکه دولت روحانی ادبیات محترمانه‌ای را در جامعه به‌ویژه بخش فرهنگ و هنر به وجود آورده که ماحصل آن ایجاد یک ماه عسل در ارتباط میان هنرمندان و دولت شده است، ادامه داد: نمی‌خواهیم چوب لای چرخ دوستان بگذاریم اما باید نقدها را شفاف بیان کنیم.

او درباره جریان‌هایی که در حال جوسازی هستند، خاطرنشان کرد: تصور بنده این‌ است که به‌طور مشخص، رئیس سازمان سینمایی در این باره زیادی مماشات می‌کند و با برخی جریان‌ها زیادی دلسوزانه رفتار می‌کند، ‌چون آقای ایوبی فکر می‌کند باید همه جریان‌ها حضور داشته باشند، درحالی‌که باید یک جا تکلیف مشخص شود که چه عده‌ای خیرخواه سینما هستند.