یک نظر صریح درباره بازسازی تئاتر شهر بهروز غریب‌پور گفت: دیگر هیچ تمایلی به همکاری با پروژه بازسازی تئاتر شهر ندارم. نغمه ثمینی و عشق ممنوعه در ژاپن

نغمه ثمینی با همراهی گروهی از دانشجویان نمایشنامه‌نویسی ایرانی و ژاپنی کارگاه نمایشنامه‌نویسی را با مضمون «عشق ممنوعه» برگزار می‌کند. این کارگاه در دانشگاه «کاگوشیما»ی ژاپن برگزار می‌شود و طی آن ۶ نفر از هنرجویان نمایشنامه‌نویسی دانشکده هنرهای زیبا همراه با ۹ نفر از هنرجویان دانشگاه کاگوشیما در یک زمان یکسان و به وسیله اسکایپ طرح‌های نمایشی خود را درباره موضوع عشق ممنوعه می‌نویسند و برای یکدیگر می‌خوانند.

آخرین وضعیت «برف» در تهران

فیلم «برف» در سینما «آزادی» به سانس فوق‌العاده رسید.

اعتراض مجدد گونترگراس به آنگلا مرکل

گونترگراس، نویسنده آلمانی برنده جایزه ادبی نوبل، بار دیگر آنگلا مرکل صدراعظم این کشور را به دلیل بی‌توجهی به نامه جمعی از نویسندگان آلمانی به باد نقد گرفت.

آخرین وضعیت تالار اصلی «تئاتر شهر»

مدیر مجموعه «تئاتر شهر» از تشکیل شورای مشورتی این مجموعه و نیز برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی همزمان با شب‌های قدر خبر داد.

جایزه «دزموند الیوت» به برنده جایزه ادبیات زنان رسید

«ایمیر مک‌براید» که چند هفته پیش، جایزه ادبیات زنان انگلیس (بیلیز) را به خود اختصاص داد‌، موفق شد جایزه ۱۰هزار پوندی «دزموند الیوت» را هم کسب کند.

انتقاد یک مستندساز به سیاست «جشن خانه سینما»

بکتاش آبتین، شاعر و مستندساز، نسبت به سیاست جشن خانه سینما در بخش مستند منتقد است و می‌گوید: فیلمم را به خانه سینما بردم اما دوستان گفتند چون عضو خانه سینما نیستی نمی‌توانیم فیلمت را بپذیریم!

«ترانه‌های محلی» عید فطر روی صحنه می‌رود

اشکان خطیبی، بازیگر و مجری طرح نمایش موسیقی «ترانه‌های محلی» با اشاره به آغاز اجرای این اثر نمایشی به کارگردانی محمد رحمانیان از عید سعید فطر در سالن اصلی تئاتر شهر از پیوستن ژاله صامتی و امیرکاوه آهنین‌جان به جمع بازیگران این نمایش خبر داد.

تعبیر «خواب نی‌‌لبک» هرمان هسه برای ایرانی‌‌ها

مجموعـه‌ای از داستـان‌هـای کوتـاه هرمـان هسـه با عنوان

«خواب نی‌‌لبک» منتشر شد.