حضور ۷/۳ میلیون نفر گردشگر برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی، فروش سینماهای برزیل را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. به گزارش «ایسنا»، در حالی که بیشتر ناظران از رکود سینمای برزیل در طول برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال نگران بودند، اما میزان فروش سینماهای این کشور برخلاف پیش‌بینی‌ها با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است.

«استیون بونل»، مدیر برنامه‌ریزی بزرگ‌ترین زنجیره سینماها در کشور برزیل اظهار کرد: فکر می‌کردیم جام‌جهانی تاثیر منفی روی فروش سینماهای کشور داشته باشد؛ اما در مدت برگزاری این رقابت‌ها فیلم‌ها و به ویژه فیلم‌های پرفروش هالیوودی چون «ترانسفورمرها» فروش خوبی داشته است. دو فیلم «بخت پریشان» و قسمت دوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» تاکنون در مجموع به فروش ۲۵ میلیون دلاری در گیشه سینماهای برزیل دست یافته‌اند.

«والمیر فرناندس»، رئیس سینماهای «سینمارک» بزرگترین مجموعه سینماهای کشور برزیل با اشاره به رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان عنوان کرد: در آن زمان با کاهش فروش ۴۰ درصدی در میزان فروش سینماهای کشور مواجه شدیم. فیلم «شیطان صفت» که اکران خود را پیش از آغاز بازی‌های جام‌جهانی در برزیل آغاز کرد، تاکنون ۲۴ میلیون دلار در سینماهای برزیل فروخته است؛ در حالی که فیلم «لبه فردا» با بازی «تام کروز» و «امیلی بلانت» تاکنون تنها ۲/۴ میلیون دلار در این کشور فروش داشته است.