درگذشت بازیگر طنز تلویزیون

باقر صحرارودی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تحمل دو سال بیماری درگذشت. به گزارش «ایسنا»، باقر صحرارودی که به مدت دو سال پس از سکته مغزی در بستر بیماری بود، یکشنبه شب به دیار باقی شتافت. صحرارودی متولد خرداد سال ۱۳۲۱ بود. او تحصیلات خود را در دانشکده ادبیات فسا و شیراز و دانشکده ادبیات و دانشکده هنرهای زیبای تهران به انجام رسانید. وی از سال ۱۳۳۴ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و از آن هنگام در حرفه هنری خود که بخش اعظم آن شامل کارهای تلویزیونی بود در مقام بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فعالیت کرد. نخستین حضور او در سینما نیز در نقش معلم صمد بود.

وی در سریال‌هایی چون «روزهای زندگی» (سیروس مقدم)، «کوچه اقاقیا»(رضا عطاران)، «ترش و شیرین» (رضا عطاران)، «راه در رو»(سعید آقاخانی) و... ایفای نقش کرده است و آخرین کار تلویزیونی او نیز در سال ۹۱ و بازی در یک فیلم تلویزیونی با عنوان «پناه برخدا» بوده است.

صحرا رودی همچنین در آثار سینمایی نظیر «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند»، «سگ‌کشی»، «ازدواج به سبک ایرانی »، «ملک سلیمان » و... بازی کرده است. پیکر این هنرمند فقید امروز، سه‌شنبه - ۱۰ تیرماه - ساعت ۹ صبح از محل خانه سینما تشییع می‌شود.