مجتمع سینمایی کوروش با ظرفیت ۱۴ سالن سینما و بیش از دو هزار صندلی به‌عنوان بزرگ‌ترین سینمای کشور عید فطر افتتاح می‌شود. مدیرعامل موسسه سینما شهر که کار حمایت، تجهیز و توسعه سینماهای کشور را نیز به عهده دارد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره افتتاح پردیس سینمایی کوروش در غرب تهران افزود: این پردیس با ۱۴ سالن و مجموعا ۲۵۰۰ صندلی همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر افتتاح می‌شود.

وی درباره سالن‌ها و فناوری این مجموعه گفت: ۲ سالن سه‌بعدی در این مجموعه وجود دارد و همه سالن‌ها مجهز به سیستم پخش دیجیتال است، همچنین ۲ سالن علاوه‌بر سیستم دیجیتال قابلیت پخش فیلم به صورت ۳۵میلیمتری را دارد.

سرمایه‌گذار مجموعه سینمایی «کوروش» گفت: خوشحالم که رئیس سازمان امور سینمایی با توجه ویژه نسبت به پروژه مجتمع «کوروش» برخورد کرده‌اند، این پروژه یک طرح ملی است که با هدف‌های توامان اقتصادی و فرهنگی ساخته شده است.

مجتمع سینمایی «کوروش» در منطقه غرب تهران، تقاطع بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر قرار دارد که به عنوان سینمای نمایش‌دهنده فیلم‌های روز ایران، سینمای مخصوص ناشنوایان، سینمای مخصوص فیلم‌های کودکان، تئاتر کودکان و خیمه شب بازی، ۲ سالن سینمای سه‌بعدی، سینمای مخصوص فیلم‌های کوتاه، مستند و پویانمایی، سینماتک مخصوص نمایش آثار کلاسیک سینما و فیلم‌های مخاطب خاص، سینمای تابستانی و ۲ سالن اختصاصی تئاتر با امکانات کاملا حرفه‌ای و ۲ سالن اجرای موسیقی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.