بازگشت یک کارگردان تئاتر ممنوع‌الکار به صحنه محمد رضایی‌راد بعد از سال‌ها دوری از تئاتر بار دیگر با اجرای نمایش«و آنک انسان» به صحنه برمی‌گردد. این نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر، فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر در دولت قبلی در تئاتر ممنوع‌الکار شد اما در سینما امکان فعالیت داشت.

یک هنرمند موسیقی درگذشت

حمید پناهی، مدرس آواز کلاسیک، نوازنده پیانو و بازرس کانون خوانندگان کلاسیک، صبح ۲۹ خرداد بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد امروز یکشنبه - ۱ تیرماه - ساعت ۹ صبح از مقابل خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

دی کاپریو هفت میلیون دلار به حفاظت دریایی کمک کرد

دی کاپریو در کنفرانسی که از سوی وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار شده بود، موضوع حفاظت دریایی را یکی از مهم‌ترین مسائل روز نامید و هفت میلیون دلار به این امر کمک کرد.

فیلم‌های ایرانی جایزه بهترین‌های جشنواره ترکیه را گرفتند

فیلم‌های کوتاه «تهران، خانی آباد، ۱۳۶۶» و «رویای جهیدن در دشت» عنوان بهترین‌‌های جشنواره بین‌‌المللی فیلم کوتاه پارس طلایی ترکیه را در بخش بین‌الملل و صلح کسب کردند.

«بورن» بدون مت دیمون ساخته می‌شود

تهیه‌کننده فیلم «بورن» دیروز جمعه تاکید کرد در قسمت جدید این فیلم مت دیمون در نقش اصلی بازی نخواهد کرد.

اختتامیه اکران «چ» در میدان امام حسین (ع)

مهدی چمران در مراسم اختتامیه اکران فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در میدان امام حسین (ع) از زحمات سازندگان این فیلم سینمایی تشکر کرد و گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا آبروی شهید چمران را حفظ کرد.

پرونده تانگوی تخم‌مرغ داغ بسته شد

نمایش تانگوی تخم‌مرغ داغ به کارگردانی هادی مرزبان به کار خود پایان داد. آخرین شب اجرای این نمایش به کارگردانی هادی مرزبان جمعه شب در حالی به روی صحنه رفت که در تالار وحدت تعدادی از تماشاگران به صورت ایستاده از این نمایش دیدن کردند.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه بمانی برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه بمانی با موضوع ثبت میراث فرهنگی ایران، آداب، سنت‌ها و صنایع دستی ایرانی در بخش‌های مستند، داستانی و ویژه برگزار می‌شود.