سرنوشت کانال اچ‌دی بعد از لیگ جهانی والیبال رئیس مرکز تولید و فنی سازمان صداوسیما کانال جدید اچ‌دی با عنوان «اچ‌دی تست» را صرفا مختص پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال عنوان کرد و ادامه فعالیت‌ این شبکه باکیفیت وضوح بالا را به مجهز شدن تلویزیون‌ها و تامین اعتبارات لازم منوط دانست.

مهم‌ترین جایزه رمان تاریخی جهان اعطا شد

جایزه ۲۵ هزار پوندی «والتر اسکات» که مهم‌ترین جایزه ادبیات‌داستانی تاریخی است، به «رابرت هریس»، نویسنده رمان «افسر و جاسوس» تعلق گرفت.

حکایت‌های جاده ابریشم انیمیشن می‌شود

مجموعه انیمیشن «قصه‌های ابریشمی» با موضوع جاده ابریشم اکنون مراحل نگارش خود را طی می‌کند و به کارگردانی محمدرضا حنفی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا ساخته می‌شود.

فریاد بردگان سیاه رنگ موسیقی می‌گیرد

هانیبال یوسف، آهنگساز و رهبر ارکستر ماسایا از برگزاری کنسرت موسیقی «سرود سپید امید، از تنگ‌نای سیاه تاریخ» طی روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ تیرماه سال‌جاری در تالار وحدت خبرداد.

مدیر مرکز موسیقی رسانه‌ملی سکوتش را شکست

حسین تقی‌پور رئیس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما، با اشاره به تخلفاتی که بیشتر در رادیو درخصوص پخش بی‌مجوز آثار موسیقایی صورت می‌گیرد، ارکستر سمفونیک صدا و سیما را تنها ارکستر سمفونیک کشور دانست که رهبری از اتریش در آن حضور دارد.

شاعر روسی، مدال یونسکو را به خانه برد

ایوگنی ایوتوشنکو از شاعران نسل پس از استالین در اتحاد شوروی، که در دهه ۱۹۶۰ نیز از اعتبار زیادی برخوردار بود مدال یونسکو را دریافت کرد. این مدال همراه با یک دیپلم افتخار برای «مشارکت فوق‌العاده در توسعه فرهنگ و گسترش دیالوگ بین فرهنگی و ارتباط بین ملت‌ها» به وی تعلق گرفت.

بزرگداشت جلیل شهناز در خانه هنرمندان

همزمان با اولین سالگرد درگذشت استاد «جلیل شهناز» مراسم بزرگداشت این چهره ماندگار موسیقی ایران سه‌شنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

شازده کوچولو در اندیشه خوانش می‌شود

میکائیل شهرستانی قصه «شازده کوچولو» را ۲۴ و ۲۵ خردادماه در فرهنگسرای اندیشه روایت می‌کند.

بهروز افخمی با «بلک نویز» به سینماتک می‌آید

چهل‌ونهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان، امروز به نمایش فیلم «بلک نویز» به کارگردانی «بهروز افخمی» و تهیه‌کنندگی «فرهاد والی» اختصاص دارد.