سریال «بازی تاج و تخت» بالاتر از «خانواده سوپرانو» به‌‌عنوان ‌محبوب‌ترین مجموعه تلویزیونی شبکه کابلی اچ‌بی‌او شناخته شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که سریال تاریخی و حماسی «بازی تاج و تخت» به پایان فصل چهارم خود نزدیک می‌شود، اچ‌بی‌او گزارش داد این سریال اکنون پربیننده‌ترین سریال تاریخ شبکه است. برابر با آمار موسسه نیلسن، هر اپیزود «بازی تاج و تخت» که اولین بار یکشنبه شب‌ها روی آنتن می‌رود، به‌طور متوسط ۴/۱۸ میلیون نفر بیننده دارد.

رکورددار قبلی شبکه اچ‌بی‌او، فصل ۲۰۰۲ سریال مافیایی «خانواده سوپرانو» بود که اپیزودهایش به طور متوسط ۲/۱۸ میلیون نفر بیننده داشت. متوسط بیننده‌های اپیزودهای فصل سوم «بازی تاج و تخت» ۴/۱۴ میلیون نفر بود. آوریل پیش اولین پخش اپیزود اول فصل چهارم «بازی تاج و تخت» حدود ۶۳۵/۶ میلیون تماشاگر داشت که بیشترین تعداد تماشاگران تمام برنامه‌های اچ‌بی‌او از سال ۲۰۰۷ بود. آن سال اپیزود آخر «خانواده سوپرانو» حدود ۹/۱۱ میلیون نفر را پای گیرنده‌ها نشاند.

تا پیش از آن در سال‌های اخیر بیشترین تعداد تماشاگران اچ‌بی‌او حدود ۵۳/۵ میلیون نفر بود که اوت ۲۰۱۱ سریال «خون واقعی» را دیدند. «بازی تاج و تخت» در این فصل چند بار از آن عدد بالاتر رفت. اپیزودی که ۱۸ مه پخش شد حدود ۱۹۵/۷ میلیون تماشاگر داشت. آخرین اپیزود پخش شده که یکشنبه پیش روی آنتن رفت، در اولین پخش ۱۷/۷ میلیون نفر بیننده داشت.

«بازی تاج و تخت» از روی مجموعه کتاب‌های فانتزی و پرفروش جرج آر.آر.مارتین ساخته شده و داستان هفت قلمروی افسانه‌ای است که بر سر پادشاهی با هم در حال جنگ هستند. این مجموعه روایت‌کننده چندین خط داستان از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاه وستروس می‌گذرد. نبرد تخت و تاج راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین دودمان‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند. با پیشرفت مجموعه مدعیان و تهدیدهای جدیدی در سرزمین‌های یخی شمالی و قاره شرقی به نام اسوس پدیدار می‌شود.

پیتر دینکلیج، نیگولای کوستر-والدو، لنا هدی، امیلیا کلارک و کیت هرینگتن از بازیگران «بازی تاج و تخت» هستند که یکی از سریال‌های پرهزینه شبکه اچ‌بی‌او هم به

حساب می‌آید.

فیلمبرداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته است. دو روز پس از پخش قسمت اول فصل چهارم،‌ این سریال برای فصل پنجم و ششم نیز تمدید شد.

18/4 میلیون نفر تماشاچی «بازی تاج و تخت»