کیارستمی برگزیدگان سینه‌فونداسیون کن را معرفی کرد

برگزیدگان بخش سینه فونداسیون جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۱۴، جوایز خود را از هیات داوران این بخش به ریاست عباس کیارستمی طی مراسمی در سالن سینمای «بونوئل» دریافت کردند. به گزارش «ایسنا»، برندگان هفدهمین دوره بخش سینه فونداسیون جشنواره بین‌المللی فیلم کن در حالی معرفی شدند که جایزه اول به مبلغ۱۵۰۰۰ یورو به فیلم «پست» ساخته «آنی سیلورستین» از دانشگاه تگزاس آمریکا رسید. کارگردان برنده جایزه اول بخش سینه فونداسیون، علاوه‌بر کسب جایزه نقدی می‌تواند اولین ساخته بلند سینمایی خود را در جشنواره کن نمایش دهد.

جایزه دوم سینه فونداسیون شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن به مبلغ ۱۱۲۵۰ یورو نیز به فیلم «لوسی» ساخته کارگردان سنگاپوری «آتسوکو هیرایاناگی» از مدرسه هنر آسیا در دانشگاه نیویورک رسید. جایزه سوم نیز به ارزش ۷۵۰۰ یورو به‌صورت مشترک به «LIEVITO MADRE» ساخته «فولویو ریسولئو» از مرکز سینمای تجربی ایتالیا و فیلم «تصویر بزرگ‌تر» به کارگردانی «دیزی جیکوبز» از مدرسه ملی فیلم و تلویزیون انگلیس رسید.

در بخش رقابتی سینه فونداسیون جشنواره کن امسال، ۱۶ فیلم دانشجویی با هم به رقابت پرداختند که از میان ۱۶۳۱ فیلم متقاضی از ۴۵۷ مدرسه فیلمسازی در سراسر جهان انتخاب شده بودند. عباس کیارستمی در رای هیات داوران متشکل از«نائومی لووسکی» کارگردان فرانسوی، «دنیل توماس» از برزیل، «ماهمات- صالح هارون» از کشور چاد و «ژاکلین تریر» از نروژ داوری بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن را بر عهده دارند.