جدیدترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده اعلام شد و بر اساس فروش سینما‌ها، به نظر می‌رسد تب اولیه اکران فصل بهار از بین رفته و سینما‌ها شیب کاهش را طی می‌کنند. به گزارش «ایسنا»، از میان فیلم‌های جدید اکران شده در سینماها «متروپل» مسعود کیمیایی به فروش ۱۴۰میلیونی رسیده و «پنج ستاره» مهشید افشارزاده هم شروع خوبی در شهرستان‌ها داشته است.

امیر قطبی، از دفتر پخش فیلمیران، در باره آمار فروش فیلم‌های پخش شده توسط این موسسه گفت: «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی، تا شب گذشته، اول خردادماه، در تهران و شهرستان‌ها ۱۴۰ میلیون تومان فروش داشته که ۱۰۰میلیون تومان آن به تهران مربوط می‌شود. به گفته وی این فیلم در حال حاضر ۴۵ سینمای کشور را در اختیار دارد و هشت روز از اکران آن می‌گذرد. قطبی همچنین ادامه داد: فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در تهران و یک میلیارد تومان در شهرستان‌ها فروش

داشته است. او افزود: «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی هم پس از ۹۰ روز نمایش به فروش کلی ۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان در کشور رسیده است.

محمدرضا صابری، مدیر دفتر پخش نورتابان هم درباره آمار فروش فیلم «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده گفت: این فیلم در تهران با ۲۰ سینمایی که در اختیار دارد، حدود ۱۸۰ میلیون تومان فروخته است و در شهرستان هم تا پایان اردیبهشت‌ماه ۵۰ میلیون تومان فروش داشت. او اضافه کرد: تعداد سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم در شهرستان‌ها هشت سینماست که تا هفته آینده به حدود ۴۰ سینما خواهد رسید. ضمن اینکه این فیلم در شهرستان‌ها شروع خوبی داشته است.

حبیب اسماعیلی، مدیر دفتر پخش‌ فیلم «زندگی جای دیگریست» هم گفت: «زندگی جای دیگریست» به کارگردانی منوچهر هادی تا کنون حدود ۴۹۰ میلیون تومان فروش

داشته است که حدود ۳۸۰ میلیون تومان آن به تهران اختصاص دارد. او همچنین اضافه کرد: فروش فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در کل کشور به ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است و اکران آن همچنان ادامه دارد.