نان و پنیر و سبزی ایرانی در چتر ایران حجت‌الله ایوبی با اشاره به برپایی عصرانه ایرانی در چتر سینمای ایران در جشنواره فیلم کن، گفت: در جشنواره امسال کن، عصرانه ایرانی را در چتر سینمای ایران برپا کرده‌ایم که در این عصرانه نان، پنیر و سبزی است که از ایران برده شده است و همه سینماگران به اضافه لیلا حاتمی و عباس کیارستمی به‌عنوان داوران این جشنواره در آنجا حضور خواهند داشت. منتقدان، فیلم «اسیر» ساخته آتوم آگویان را هو کردند

روزجمعه اسیر ساخته آتوم آگویان در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد که با واکنش مثبتی روبه‌رو نشد. به گزارش کافه سینما، آخرین ساخته‌ آتوم آگویان را عده‌ای در سالن سینما هو کردند و پس از پایان فیلم، این فیلمساز کانادایی با تشویق کم تماشاگران روبه‌رو شد. منتقد آسوشیتدپرس درباره این فیلم نوشت: «فیلم سکانس به سکانس و گاهی خط به خط غیرمنطقی است؛ یک شکست واقعی.»

«چ» در بازار به نمایش درآمد

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برای اولین بار در این جشنواره به نمایش درآمد. غرفه ایران در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کن، فیلم‌هایی چون «فردا»، «تراژدی»، «گنجشگک اشی مشی»، «دلتنگی‌های عاشقانه»، «طبقه حساس»، «اشباح»، «آذرشهدخت پرویز و دیگران» و ... را برای حضور در بازار فیلم انتخاب کرده است.

فیلم جدید مایک لی تحسین شد

«آقای ترنر» تازه‌ترین ساخته مایک لی با تحسین منتقدان حاضر در جشنواره فیلم کن روبه‌رو شد. منتقدان گاردین و تایک آوت لندن، هر دو به «آقای ترنر»‌ پنج ستاره داده‌اند و فیلم جدید لی را «فوق‌العاده» خوانده‌اند.