در پی اعلام نارضایتی عزت‌الله انتظامی از طراحی و ساخت خانه موزه‌اش، بهروز غریب‌پور در مقام طراح این خانه موزه، توضیحاتی را ارائه کرد. این هنرمند تئاتر در گفت‌وگو با «ایسنا»، تاکید کرد: طراحی این موزه نه تنها به تایید آقای انتظامی رسیده بلکه ایشان به‌رغم بیماری و عدم توانایی جسمی‌شان به کرات از تمام مراحل ساخت این خانه موزه بازدید کرده که هم عکس‌هایش است و هم فیلم‌هایش. اگر آقای انتظامی امروز این سخنان را می‌گوید، باید دید چه اتفاق ذهنی در ایشان رخ داده که سخنان قبلی‌اش را انکار می‌کند.

وی یادآور شد: آنچه برای ما مهم بود و با آقای انتظامی هم توافق کرده بودیم، این بود که خانه موزه ایشان، موزه‌ای مفهومی باشد؛ یعنی به مفهوم حضور آقای انتظامی بر صحنه تئاتر ایران توجه داشته باشد. غریب‌پور با اشاره به شرایط خانه عزت‌الله انتظامی یادآور شد: ساختمان خانه ایشان در حال فرو ریختن بود ضمن اینکه این بنا روی یک قنات آب قرار گرفته و اصلا نمی‌شد آن را به همان شکل حفظ کرد. غریب‌پور اضافه کرد: ایشان گفت این ساختمان و خانه من پاتوق هنرمندان ایران و چه بسا جهان خواهد شد. اگر موزه ایشان به همان شکل قبلی ساخته می‌شد، اصلا این منظور برآورده نمی‌شد.

سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» در پایان گفت: دلم نمی‌خواهد به دلیل اعتراض ایشان، نظراتشان را که به صورت مدلل و با اسناد تصویری وجود دارد، پاسخ بدهم. فقط این را می‌گویم که بازدیدکنندگان خواهند دید، اینجا موزه‌ای مفهومی است و کاملا شأن آقای انتظامی حفظ شده و فکر می‌کنم جواب ایشان را آیندگان و بهره‌برداران از این موزه خواهند داد.