ملاله و پاموک پرفروش‌های این دوره

کتاب خاطرات ملاله یوسف‌زی دختری که توسط گروهک طالبان ترور شد و جان به در برد همچنین کتاب «گوساله و دونده دو استقامت» اثر مو یان نویسنده چینی برنده جایزه نوبل سال ۲۰۱۲ از عناوین پرفروش در نمایشگاه کتاب هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات نگاه امسال با ۹۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب شرکت کرده است که از این تعداد، ۲۲ عنوان چاپ اولی هستند.

در میان کتاب‌های چاپ اولی این ناشر که فروش بالایی در نمایشگاه دارند، می‌توان به کتاب «منم ملاله» اثر کریستینا لم با ترجمه صداقت حیاتی اشاره کرد که خاطرات ملاله یوسف زی دختر پاکستانی را شامل می‌شود که قربانی ترور نیروهای طالبان شد و اینک به‌عنوان فعال حوزه صلح اشتغال دارد. این دختر به‌دلیل اصرار بر تحصیل، توسط نیروهای طالبان هدف گلوله قرار گرفت و ترور شد، اما با وجود اصابت گلوله به سر این دختر، این ترور نافرجام ماند و ملاله به انگلیس منتقل شد. کتاب خاطرات ملاله یوسف زی، خاطرات این شخص را از زمان ترور به بعد شامل شده و به گذشته او نیز می‌پردازد.

اما در میان آثار چاپ اولی مورد استقبال قرار گرفته این ناشر در نمایشگاه می‌توان به دو کتاب از نویسندگان ترک اشاره کرد:

«با و بی‌تکلف» از اورهان پاموک با ترجمه عین له غریب و «بازی‌های خطرناک» از آغوز آتای با ترجمه همین مترجم دو کتابی هستند که استقبال خوبی از آنها در نمایشگاه به عمل آمده است و فروش خوبی دارند.