گام‌های اولیه هنرهای دیجیتال در کشور

هفته هنرهای دیجیتال تا جمعه ادامه دارد. این خبر را دبیر جشنواره هنرهای دیجیتال در جمع خبرنگاران گفت و اضافه کرد: «تربیت نیروهای متخصص و ایجاد فضای کارآفرینی برای هنرمندان زمینه رشد هنرهای دیجیتال را در کشور مهیا می‌کند.» علیرضا اردوبادی، دبیر جشنواره هنرهای دیجیتال با بیان اینکه برای ایجاد کارآفرینی و پرورش نیروهای متخصص در این زمینه، اقدام به برگزاری جشنواره هنرهای دیجیتال به مدت یک هفته کرده‌ایم تا گامی برای توسعه هنرهای دیجیتال در کشور برداشته باشیم، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل نیروهای متخصص تربیت شده در زمینه هنرهای دیجیتال، نبود بازار کار است که سعی کرده‌ایم، با آموزش‌های تخصصی‌تر این بازار کار را برای آنها ایجاد کنیم.

او با تاکید بر اینکه هنوز در ایران آن‌طور که باید به هنر دیجیتال توجه نمی‌شود، گفت: در حالی که در اکثر کشورهای دنیا میلیون‌ها نفر در زمینه هنرهای دیجیتال مشغول به کارند و این حوزه بازار کار بسیار گسترده‌ای دارد؛ اما در ایران کمتر از صد نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مدیر آموزشگاه تخصصی هنرهای دیجیتال اینورس همچنین گفت: برای اینکه بتوانیم صنعت بزرگ هنرهای دیجیتال را در کشور به وجود آوریم، اقدام به برگزاری جشنواره‌ای در این خصوص کرده‌ایم. وی در توضیح افزود: این جشنواره از صبح روز شنبه ۱۳ اردیبهشت شروع شده و تا جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد و از افرادی که در زمینه هنرهای دیجیتال سررشته دارند، دعوت شده در این جشنواره شرکت کنند تا در مدت زمانی معین آنچه را که فرا گرفته‌اند،

معرفی کنند.