تراکنش مالی 10 میلیارد تومانی

کارتخوان‌های نمایشگاه کتاب تهران، تا پایان روز سوم مبلغ ۹۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۷۸ ریال را از سوی مردم ثبت کردند. به گزارش خبرآنلاین، معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعداد و مبلغ تراکش‌های موفق خرید کتاب تا روز سوم این نمایشگاه را اعلام کرد. محمد الهیاری با اعلام این خبر افزود: ۱۵۱ هزار و ۷۶۱ تراکنش موفق بانکی تا روز سوم برگزاری این نمایشگاه صورت گرفت.

وی گفت: تعداد تراکنش‌های موفق بانکی برای خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تا روز سوم، ۱۵۱ هزار و ۷۶۱ است که این آمار جدا از خرید نقدی بازدیدکنندگان است.

همچنین مبلغ این تعداد تراکنش معادل ۹۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۷۸ ریال است. اللهیاری پیش از این اعلام کرده بود که سال گذشته طی دو روز اول نمایشگاه ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان و امسال حدود ۵ میلیارد تومان خرید از طریق تراکنش صورت گرفته است که رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب اینکه عصر یکشنبه مراسمی در پشت بام شبستان (خیابان هنر) با حضور شخصیت‌های زنده برنامه چهره‌های غریب در نمایشگاه کتاب برگزار شد. در این بخش تصاویری از ۵۲ مولف کتاب‏های درسی و بزرگان ادب پارسی از سوی بخش جنبی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران به نمایش گذاشته شد. این تصاویر به صورت ۳۲ استند ایستاده طراحی شده بودند که در آنها مولفان کتاب‎های درسی مقاطع مختلف آموزش به همراه کتاب خود دیده می‌شدند.

به گفته مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی، چهره‌های غریب نام‌های آشنا به معرفی نویسندگان، مولفان و پزوهشگران می‌پردازد.

برای اجرای این برنامه بزرگان شناسایی و بیوگرافى ایشان تنظیم و گردآوری شده و طراحی عکس ایشان روی ماکت صورت گرفته است، در کتابی که در دست این شخصیت‏ها است، زندگینامه آنها با دستخط خود این شخصیت‏ها برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مولفان کتاب‏های درسی وجود دارد.

از میان این مولفان، می‌توان به «الهه علوی» مولف کتاب «زیست و آزمایشگاه ۲»، «غلامعلی محمودزاده» نویسنده کتاب فیزیک، «سیاوش شایان» مولف کتاب جغرافی دوم متوسطه، «فریدون اکبری» نویسنده کتاب فارسی ششم دبستان و «محمود امانی طهرانی» مولف کتاب علوم تجربی اول دبستان اشاره کرد.

در کنار تصاویر مولفان کتاب‎های درسی، ۲۰ استند از تصویر شخصیت‎های شناخته‌شده و بزرگان ادب فارسی مانند شهید باهنر، غلامعلی حداد عادل، شهریار، نیما، دهخدا، جبار باغچه‌بان، ملک‎الشعرای بهار و منوچهر آتشی دیده می‌شود که آثار آنان در کتاب‎های درسی وجود دارد.