پرچم نمایشگاه کتاب تهران بر قله دماوند به اهتزاز درآمد
تیم اعزامی کمیته فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران پس از به اهتزاز درآوردن پرچم نمایشگاه کتاب تهران بر قله‌ دماوند به تهران بازگشتند.
به گزارش «ایلنا» مجید صحاف مدیر کمیته فعالیت‌های جنبی در این باره گفت: تمام اعضای اینتیم ۷ نفره پس از صعود به ارتفاع ۵۶۷۱ متری قله دماوند و افتتاح و تجهیز اولین کتابخانه جهان در ارتفاع ۴۲۰۰ متری، عصر شنبه به تهران بازگشتند. این حرکت بزرگ فرهنگی برای اولین بار در ایران انجام شده است.
همچنین رئیس نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما تلاش کرده‌ایم تا کمی شرایط را بهتر کنیم اما به هر حال برای مردم ما که سابقه‌ تمدنی طولانی دارند‌، این شرایط راضی‌کننده نیست.
سیدعباس صالحی در نشست رسانه‌ای بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران که دیروز در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، درباره تلاش برای گامی به جلو برداشتن نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب تهران نقشی اساسی در اقتصاد نشر دارد اما متاسفانه با وجود زحمت‌هایی که برای آن کشیده می‌شود با مشکلاتی مواجه است و ارائه خدمات به مخاطبان و ناشران مشکل اساسی نمایشگاه است و ما امسال تلاش کردیم که گام‌های اساسی در این زمینه برداریم. البته نتیجه راضی‌کننده نیست.
در ادامه محمد اللهیاری مشاور معاون فرهنگی ارشاد و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب آماری از حضور ناشران در نمایشگاه ارائه کرد و گفت: در نمایشگاه بیست و هفتم‌، ۱۲۹۶ ناشر عمومی‌، ۶۲۳ ناشر دانشگاهی‌، ۲۸۳ ناشر کودک و نوجوان‌ و ۱۲۸ ناشر آموزشی حضور دارند که در مجموع شامل ۲۳۳۰ ناشر می‌شود که این ناشران بیش از ۲۶ هزار عنوان کتاب را به نمایشگاه کتاب می‌آورند.