مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» متولی پردیس‌های سینمایی شهرداری تهران جزئیات نمایش فوتبال‌های جام‌جهانی 2014 در سینماها را تشریح کرد.
هادی منبتی مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» اجرای طرح نمایش فوتبال‌های جام جهانی ۲۰۱۴ در سالن‌های سینما را مثبت ارزیابی کرد و به خبرگزاری مهر گفت: نمایش فوتبال‌های جام جهانی در سالن‌های سینما باعث می‌شود آن دسته از افرادی که تا کنون رنگ سالن سینما را ندیده‌اند به بهانه دیدن فوتبال در سینماها حضور پیدا کنند و این امر کمک می‌کند تا در آینده همین افراد از جمله مشتریان سینما شوند.
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به رونق سالن‌های سینما در ایام بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بیان کرد: حضور پر شور مردم در سینماها برای تماشای فوتبال باعث می‌شود چرخه مالی سالن‌های سینما تقویت شود و سالن‌های سینما رونق یابند.
این مدیر سینمایی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور در سالن‌های سینما و نمایش فوتبال به اکران فیلم‌ها در سینما لطمه وارد نمی‌کند؟ عنوان کرد: اغلب بازی‌ها ساعت ۲۳ به بعد انجام می‌شود و پخش فوتبال در این ساعات به اکران‌های موظف سینماها آسیب نمی‌رساند. ضمن اینکه در مواردی که پخش فوتبال همزمان با اکران‌های موظف سینماها باشد با تهیه‌کنندگان به توافق خواهیم رسید بنابراین نمایش فوتبال‌های جام‌جهانی در سینما از جنبه‌های مختلف به نفع سینما خواهد بود.
منبتی همچنین متذکر شد: نمایش فوتبال در سالن‌های سینما پدیده نوظهوری نیست و در همه جای دنیا در این ایام سالن‌های چند منظوره برای نمایش فوتبال به‌کار گرفته می‌شود به همین دلیل باید از اجرایی شدن این طرح استقبال کرد.
منبتی در ادامه افزود: چون تماشای فوتبال با حضور خانواده‌ها است کنترل اشخاص تا اندازه‌ای دست تماشاگران هم خواهد بود. ضمن اینکه بنا داریم یک باشگاه ورزشی درست کنیم و از افراد بخواهیم عضو این باشگاه شوند و کارت‌های حضور در سالن‌های نمایش فوتبال را دریافت کنند و با کارت‌هایی که مُهر باشگاه به آن خورده وارد سالن نمایش شوند. در واقع بلیت فروشی به شکل گیشه‌ای نداریم و هریک از تماشاگران از اعضای باشگاه فوتبال خواهند بود.