اعتراض یک تهیه‌کننده به توزیع بلیت رایگان برای یک فیلم خاص
فیلم سینمایی طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی همچنان فروش خوبی را پشت سر می‌گذارد؛ اما تهیه‌کننده و پخش‌کننده آن از عدم حمایت دستگاه‌های مختلف از این فیلم وحمایت کامل از فیلمی دیگر گلایه دارند.
جواد نوروز بیگی، تهیه‌کننده فیلم طبقه حساس با اشاره به توزیع بلیت رایگان برای یک فیلم خاص (!) به «ایلنا» گفت: متاسفانه علاوه بر ارائه بلیت‌های نیم بها برای یک فیلم به تازگی تعداد بسیاری بلیت رایگان که قبلا توسط یک نهاد خاص خریداری شده، توزیع شده و تماشاگران با این بلیت‌ها به سینما می‌آیند.
وی ادامه داد: هدف آنها از این کار این است که میزان فروش فیلم در سینمای سرگروه بالا‌تر از کف فروش باشد تا مجبور نشوند فیلم را از سرگروه سینما‌ها حذف کنند.
نوروز بیگی با اشاره به اینکه به این امر اعتراض کرده است، گفت: حتی در شهرستان‌ها نیز بلیت رایگان توزیع شده است. زمانی که من به این امر اعتراض کردم دوستان ناراحت شدند و با من تماس گرفتند و خواستار این شدند که من سکوت کنم.
حبیب اسماعیلی، پخش‌کننده فیلم نیز با تایید سخنان نوروز بیگی به بی‌مهری صدا و سیما به این فیلم اشاره کرد و گفت: کمتر فیلم سینمایی توانایی دارد تا هزینه‌های پخش تیزر در صدا وسیما را پرداخت کند؛ زیرا برای یک تیزر ۱۵ ثانیه‌ای در صدا وسیما تهیه‌کننده باید ۴ میلیون تومان پرداخت کند. اسماعیلی افزود: ما از صدا و سیما توقع داریم که برای همه فلیم‌ها تیزر رایگان پخش کند نه اینکه فقط از یک فیلم خاص حمایت کند و برای آن تیزر پخش کند.
محمدرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش نیز در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره توزیع بلیت رایگان برای فیلم معراجی‌ها گفت: میزان فروش فیلم معراجی‌ها هم اکنون ۶ میلیون تومان بالای کف فروش است و توزیع بلیت رایگان تاثیر چندانی در این امر ندارد.
وی ادامه داد: زمانی مثلا فروش یک فیلم فقط ۱ میلیون تومان بالای کف فروش بود آن موقع می‌شد گفت که توزیع بلیت رایگان تاثیرگذار بوده است؛ اما به نظر من در وضعیت فعلی این حرف بیشتر یک شوخی است.