برگزاری اولین جشن اهدای تندیس حافظ در شعر، موسیقی و نمایش
علی معلم دبیر جشن حافظ با اشاره به جدا شدن بخش تئا‌تر از این جشن؛ از برگزاری جشنی جداگانه برای شعر، موسیقی و نمایش خبر داد.
وی در گفت‌وگو با «ایلنا»؛ گفت: جشن حافظ امسال در نیمه دوم خرداد ماه برگزار می‌شود و هم‌اکنون در حال مذاکره برای تعیین محل برگزاری این جشن هستیم.
وی ادامه داد: جشن اهدای تندیس حافظ به‌رغم آمادگی برگزارکنندگان در سال‌های ۹۱ و ۹۲ برگزار نشد؛ اما امسال برگزار می‌شود.
معلم تاکید کرد: درحال بررسی هستیم که ببینیم آیا همه فیلم‌های این دو سال را که بیش از ۶۷۰ فیلم می‌شود مورد داوری قرار دهیم یا فقط فیلم‌های سال گذشته مورد داوری قرار بگیرد؟ همچنین سریال‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته شده نیز مورد داوری قرار
می‌گیرد.
معلم با اشاره به جدا شدن بخش تئا‌تر از این جشن گفت: مجوزهای لازم از معاونت هنری کسب شده و اولین جشن اهدای تندیس حافظ در رشته‌های شعر، موسیقی و نمایش برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این جشن سه جایزه در بخش نمایش، ۶جایزه در بخش موسیقی و جوایزی نیز در بخش شعر اهدا خواهد شد. امکان دارد به بهترین آلبوم، بهترین ترانه‌سرا و بهترین مجموعه شعر نیز جایزه‌ای تعلق بگیرد.
وی با اشاره به اینکه جزئیات و نحوه برگزاری و انتخاب آثار در جشن شعر، موسیقی و نمایش به‌زودی اعلام می‌شود؛ گفت: تلاش داریم اولین دوره این جشن را همزمان با روز جهانی حافظ در مهر ماه برگزار کنیم.