رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرایط لازم برای بازگشایی فعالیت‌های دوباره ارکستر ملی و سمفونیک تهران تا یک ماه دیگر فراهم شده است.
پیروز ارجمند در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: در هفته‌های آتی زمان فراخوان امتحان ورودی برای ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران اعلام خواهد شد که در پی آن علاقه‌مندان برای حضور در این دو ارکستر می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
وی ادامه داد: مواردی خاص نیز وجود دارد به نحوی که شورای فنی نفرات پیشکسوت و با سابقه را بدون حضور در آزمون به ارکستر‌ها دعوت می‌کند. این آهنگساز در ادامه با بیان اینکه سطح کیفی ارکستر در قالب آزمون‌های ۶ ماهه بررسی خواهد شد، افزود: دوره‌های بازآموزی برای بالا بردن سطح اجرایی نوازندگان نیز برگزار خواهد شد.
ارجمند خاطرنشان کرد: البته در برخی از موارد ارکستر به نوازندگان سطح بالاتری برای اجرای رپرتوآر‌های غیرمرسوم احتیاج دارد که در پی آن از نوازندگان برجسته و متخصص برای حضور در ارکستر دعوت خواهد شد.
وی گفت: اگر در طول سال سطح اجرایی نوازندگان ارکستر‌ها به‌طور مداوم ارزیابی شود، نیازی به امتحانات دوره‌ای نخواهد بود.
رئیس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما سعی داریم از تمامی ظرفیت‌های موسیقی کشور در بالا بردن سطح کیفی ارکستر ملی و سمفونیک تهران بهره ببریم.
ارجمند در پایان از انتحاب فرهاد فخرالدینی به عنوان رهبر ارکستر ملی و منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران خبر داد و گفت: حکم رسمی آغاز به‌کار این استادان طی روزهای آینده صادر خواهد شد.