«دا»، «دیوان غزلیات شمس» و «تاریخ سینمای ایتالیا» اسامی برخی از کتاب‌های پرفروش نیمه اول فروردین ماه امسال در فروشگاه مرکزی شهر کتاب هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، فهرست کتاب‌های پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه اول فروردین ماه ۹۳ منتشر شد که این کتاب‌ها در ۱۲ حوزه «تاریخ»، «داستان»، «دین و عرفان»، «روان‌شناسی»، «علمی»، «شعر»، «فلسفه»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «آموزشی»، «هنر» و حوزه «کودک» و «نوجوان» جا دارند.
«جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند»، «ایران بین دو انقلاب (از مشروطه تا انقلاب اسلامی)» و «روزگاران (تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی)» عنوان سه‌ کتاب پرفروش قفسه‌های تاریخ این فروشگاه هستند. «ندای کوهستان»، «هست یا نیست»، «گاماسیاب ماهی ندارد»، «اولین تماس تلفنی از بهشت» و «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری» هم کتاب‌هایی هستند که در این مدت در میان عناوین داستانی، فروش بیشتری داشته‌اند.
در حوزه دین و عرفان، «ملکی دیگر ملکوتی دیگر»، «چگونه خدا را بشناسیم» و «هنگام نیایش چه می‌‌کنیم (در باب نیایش و سرشت ایمان)» به بیشترین میزان فروش دست پیدا کرده‌اند. در میان کتاب‌های روانشناسی هم، عناوین پرفروش به این ترتیب هستند: «قانون توانگری»، «شفای کودک درون»، «معجزه سپاسگزاری»، «شخصیت گروه‌های خونی» و «ماندن در وضعیت آخر». اسامی کتاب‌های پرفروش حوزه موضوعی فلسفه به این ترتیب است: «چنین گفت زرتشت»، «تاریخ فلسفه»، «اسپینوزا (فلسفه عملی)»، «در پی معنا» و «زنگ فلسفه». و در میان کتاب‌های شعر هم، کتاب‌های «هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست»، «غزلیات شمس تبریز ۱ و ۲ (جیبی)»، «کتاب نیست»، «هشت کتاب» و «واقعیت رویای من است» بیشترین فروش را داشته‌اند. «دا»، «بابانظر»، «هشت سال اینگونه گذشت»، «سه‌گانه‌ای برای یگانه» و «زیتون سرخ» عنوان کتاب‌های پرفروش قفسه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. «درباره علم»، «نجوم برای همه»، «آشنایی با کارکرد مغز» و «داستان یک زندگی (زندگی‌‌نامه شش دانشمند بزرگ)» هم عنوان کتاب‌های علمی پرفروش است.
«رنگ در عکاسی»، «تاریخ سینمای ایتالیا»، «دست‌ها و چشم‌ها»، «تیر عکاسانه» و «از خط تا خط» عناوین کتاب‌هایی هستند که در زمینه کتاب‌های هنری به بیشترین فروش دست پیدا کرده‌اند. در زمینه کتاب‌های کودک هم این عناوین پرفروش بوده‌اند: «جم‌جمک برگ خزون»، «فلیکس به سیرک می‌‌رود»، «الفبای فارسی اعداد و اشکال»، «رنگین کمون با سی‌‌دی» و «قصه‌های من و بابام». «خاطرات یک بچه چلمن ۱»، «شرق خورشید غرب ماه»، «پسر سرایدار»، «منظومه شمسی خورشید و ماه» و «جاسوس (شردرمن ۴)» هم عنوان کتاب‌های پرفروش مخاطبان نوجوان در این مدت است.