٢٦ نقاشى، نقاشى خط و مجسمه هنرمندان کشورمان در شانزدهمین حراج کریستی خاورمیانه در مجموع به مبلغ 2میلیون و ٤١٨ هزار دلار به فروش رسید.
حراج کریستی دبى که به دلیل بهره‌مندى از حضور پرشمار مجموعه‌داران بین‌المللى آرت دبى، یک ماه پیش از موعد همیشگى‌اش، شب عید نوروز، شامگاه ٢٨ اسفند در هتل امارات تاورز برگزار شد، یکى از شلوغ‌ترین شب‌هاى خود را پشت‌سر گذاشت که با ارائه قریب ١٥٠ اثر عرب، ترک و ایرانى، چهار ساعت و اندى به طول انجامید.
در این شب که مجید ملانوروزى، مدیرکل هنرهاى تجسمى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى حضور داشت از ٢١ هنرمند ایرانى ٣٠ اثر در این حراج در معرض فروش قرارگرفت که ٢٦ اثر در مجموع به قیمت ۲ میلیون و ٤١٨ هزار دلار به فروش رسید. گران‌ترین اثر ایرانى به على بنى صدر نقاش ٣٨ ساله مقیم نیویورک تعلق داشت که ٣٤٠ هزار دلار چکش خورد. این در حالى بود که دو مجسمه بزرگ «هیچ» پرویز تناولى به فروش نرسیدند که کارشناسان اشتباه در تعیین قیمت اولیه را علت این امر ارزیابى کردند. یک اثر از فرهاد مشیرى و نیز زنده‌یاد صادق تیرافکن در این حراج فروش نرفتند.
گران‌ترین اثر به فروش رسیده در این شب به ۲ هنرمند فقید مصرى عبدالهادى الغاذار یک میلیون و ٢٤ هزار دلار و محمد سعید ٦٦٤ هزار دلار اختصاص یافت؛ حضور بسیار چشمگیر ایرانیان به‌خصوص مدیران چندین گالرى تهران از خصوصیات بارز این دوره بود.