به دنبال استقلال مالی خانه سینما
فرهاد توحیدی ابراز امیدواری کرد که زودتر از یک‌سالی که هیات‌مدیره فعلی خانه سینما ابقا شده است‌، انتخابات برگزار و یک هیات‌مدیره پرانرژی کارها را ادامه بدهد.
محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و فرهاد توحیدی رئیس هیات‌مدیره خانه سینما صبح دیروز در نشستی در تالار سیف‌الله داد این تشکل صنفی، توضیحاتی را درباره مجمع برگزار شده خانه سینما (که به ابقای یکساله‌ آنها رای داد) و برخی مسائل حاشیه‌ای دیگر ارائه کردند.
در نشست رسانه‌ای هیات‌مدیره خانه سینما که فرهاد توحیدی و محمد مهدی عسگرپور به نمایندگی از آنها حضور داشتند، اهالی رسانه سوالات‌شان را مطرح کردند. مطالبی درباره بیمه صندوق بیکاری، فشارهای وارده به سینما‌، رد پای مدیران قبلی سازمان سینمایی‌، جشن خانه سینما و اختلاف‌نظر میان تهیه‌کنندگان از مسائل مطرح شده بود.
فرهاد توحیدی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جشن خانه سینما در دوره یکساله‌ای که هیات‌مدیره فعلی فعالیت خواهد کرد، اظهار کرد: هنوز دبیر جشن خانه سینما انتخاب نشده است و یکی از اقداماتی که پس از تعطیلات سال نو در دستور کار داریم، انتخاب دبیر جشن شانزدهم است.
در بخش دیگری از این نشست فرهاد توحیدی با تاکید بر اینکه خانه سینما تمام راه‌های ممکن را برای ثبت اصناف پیگیری می‌کند، درباره تعاونی که قرار است در خانه سینما ایجاد شود، بیان کرد: به‌طور جدی در حال پیگیری این تعاونی هستیم، چون خانه سینما به‌دلیل محدودیت‌هایی که اساس‌نامه ایجاد می‌کند، نمی‌تواند سراغ انجام فعالیت‌های موازی با اصناف برود. به این ترتیب خانه سینما نمی‌تواند فیلم بسازد یا فیلمی پخش کند یا اینکه سینماداری کند.
او افزود: یکی از مشکلاتی که در چهار، پنج سال اخیر با آن دست و پنجه نرم کردیم، مشکل مالی و استقلال مالی خانه سینما است.