روند افول سالن‌های سینما همچنان ادامه دارد.
رئیس انجمن سینماداران از توقیف ۱۲ سالن سینما توسط بانک‌ها خبر داد. به گزارش «ایلنا»، محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران در گفت‌وگو با «ایلنا»؛ با اعلام این مطلب افزود: ۱۲ سالن سینما شامل ۴ سالن سینما ماندانا تهران،۳ سالن سینما جی تهران و ۵ سالن سینمای شهر یزد به دلیل بدهی به بانک قرار است توسط بانک‌ها مصادره شوند.وی ادامه داد: سینما ماندانا به بانک کشاورزی بدهکار است و سینما جی و سینمای شهر یزد به بانک سپه بدهکار هستند و بانک‌ها با ابلاغ حکم مصادره به‌دنبال برگزاری مزایده برای فروش این سینماها هستند.
اشرفی با اشاره به روند بدهکار شدن سینماها به بانک‌ها افزود: برای بازسازی این سالن‌های سینمایی از سال ۸۲ پیگیر دریافت وام بودیم؛ اما وام زمانی به من داده شد که ارزش پولی آن کاهش پیدا کرده بود؛ در حالی که سود زیادی بابت پرداخت این وام باید به بانک پرداخت می‌کردم.
وی ادامه داد: من به عنوان مدیر سینمای ماندانا ۶۶۰ میلیون تومان وام دریافت کردم و هم اکنون روزانه ۸۰۰ هزار تومان بابت اقساط و دیرکرد آن باید پرداخت کنم که از توان من خارج است؛ به همین دلیل بانک با اخطاریه‌ای روند صدور مجوز مصادره و برگزاری مزایده را آغاز کرده و قصد دارد تا به جای طلب خود سالن سینما را مصادره کند. این مشکل برای سینماهای جی و سینماهای شهر یزد نیز وجود دارد.
رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: طی این مدت با وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بسیار مکاتبه کردیم، نامه‌های بسیاری به آنها داده‌ایم و شفاهی نیز بسیار پیگیری کرده‌ایم و به‌رغم آنکه به ما قول پیگیری و رفع مشکل داده شده اما تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.