...و باز هم لئوناردوی ناکام
هشتادوششمین مراسم اسکار دیشب در سالن دالبی تئا‌تر هالیوود لس‌آنجلس برگزار شد و این در حالی است که در یک نظرسنجی که از سوی سایت سینمایی «رپ» (the wrap) انجام شده مخاطبان این سایت با رای دادن به گزینه‌های اسکار در بخش‌های مختلف، شانس برنده شدن آنها را پیش از برگزاری مراسم دیشب تخمین زده بودند.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این نظرسنجی فیلم «۱۲ سال یک برده» به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب شده‌است. شگفتی این فهرست شاید انتخاب نشدن لئوناردو دی کاپریو، بازیگر فیلم «گرگ وال استریت» از سوی مردم باشد. فهرست تمام انتخاب‌های مخاطبان این سایت به شرح زیراست:
بهترین فیلم: «۱۲ سال یک برده» با کسب ۳۷ درصد آرا در مکان اول قرار گرفت. در مرحله بعد «جاذبه» با کسب ۲۷‌درصد در مرحله دوم و «کلاهبرداری آمریکایی» فیلم سوم منتخب مردم شد. دیگر فیلم‌های رقیب این بخش «کلوب خریداران دالاس»، «او»، «فیلومنا»، «گرگ وال استریت» و «کاپیتان فلیپس» بودند.
بهترین کارگردان: آلفونسو کوارون برای «جاذبه» ۴۹ درصد آرا را کسب کرد. در مرحله بعدی استیو مک کویین برای «۱۲ سال یک برده» با کسب ۱۸ درصد در مکان دوم و مارتین اسکورسیزی برای «گرگ وال استریت» و دیوید او راسل برای «کلاهبرداری آمریکایی» هر یک با ۱۳ درصد به صورت مشترک در مکان سوم قرار گرفتند. کمترین رای در این بخش هم نصیب کارگردان فیلم «نبراسکا» یعنی الکساندر پین شد.
بهترین بازیگر مرد: متیو مک کاناهی برای «کلوب خریداران دالاس» با کسب ۵۰ درصد آرا بیشترین رای را از آن خود کرد. چیوتل اجیوفور برای «۱۲ سال یک برده» با ۱۹ درصد در مکان دوم و لئوناردو دی کاپریو برای «گرگ وال استریت» با ۱۷ درصد در مکان سوم جای گرفت. دیگر نامزدهای این بخش کریستین بیل برای «کلاهبرداری آمریکایی» و بروس درن برای «نبراسکا» بودند.
بهترین بازیگر زن: کیت بلانشت برای «یاسمن غمگین» با کسب ۴۸ درصد در مکان اول جای گرفت. پس از او ایمی آدامز با ۲۳ درصد برای بازی در فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» و ساندرا بولاک با کسب ۱۷ درصد برای «جاذبه» رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. دیگر نامزدهای این بخش مریل استریپ برای «آگوست: اوسیج کانتی» و جودی دنچ برای «فیلومنا» بودند.
بازیگر مکمل مرد: جرد لتو برای «کلوب خریداران دالاس» با کسب ۵۸ درصد در مکان اول قرار گرفت. مایکل فاسبیندر برای «۱۲ سال یک برده» با ۱۵ درصد در مکان دوم و بارخاد عبدی با ۱۳ درصد در مکان سوم جای گرفت. بردلی کوپر برای «کلاهبرداری آمریکایی» و جوانا هیل برای «گرگ وال استریت» دیگر نامزد این بخش بودند.
بهترین بازیگر زن مکمل: لوپیتا نیونگ او برای «۱۲ سال یک برده» با کسب ۵۰ درصد نفر اول این بخش شد. جنیفر لارنس برای «کلاهبرداری آمریکایی» با ۳۱ درصد در مکان دوم و سالی هاوکینز برای «یاسمن غمگین» با هشت درصد در مکان سوم است.دیگر نامزدهای این بخش عبارت بودند از: جولیا رابرتز برای «آگوست: اوسیج کانتی» و جون اسکوییب برای «نبراسکا».
بهترین انیمیشن: «یخ زده» با کسب ۶۸ درصد در مکان اول، «من نفرت انگیز ۲» با ۱۶ درصد در مکان دوم و «باد می‌خیزد» با کسب ۹ درصد در مکان سوم قرار گرفت. دیگر نامزدهای این بخش عبارت بودند از: «کرودز» و «ارنست و سلستین».
بهترین فیلم خارجی: «زیبایی بزرگ» از ایتالیا با کسب ۴۹ درصد در مکان اول، «شکار» از دانمارک با کسب ۲۴‌درصد و «عمر» از فلسطین با ۱۰ درصد در مکان سوم قرار گرفت.«تصویر گمشده» از کامبوج و «چرخه شکسته فرو می‌افتد» از بلژیک دیگر نامزدهای این بخش بودند.