ایرج طهماسب پس از سه بار نامه‌نگاری، در نهایت در آخرین نامه‌اش آمدن «کلاه قرمزی» را در نوروز 93 قطعی اعلام کرد. این کارگردان در بخشی از آخرین نامه‌اش اعلام کرد: نظر به عنایت ویژه مردم کشورم نسبت به برنامه «کلاه قرمزی» و درخواست تماشای این مجموعه از صداوسیما، اینجانب با کمال افتخار و با همه مشکلاتی که در پیش رو خواهم داشت، نوروز سال 93 را میهمان خانه‌های گرمتان خواهم بود.
به گزارش «ایسنا»، شبهه در پخش مجموعه «کلاه قرمزی» در نوروز، دو سال پیاپی است که علاقه‌مندان به این شخصیت عروسکی را با نگرانی مواجه می‌کند.
اما در نهایت حمید مدرسی با اظهار تاسف نسبت به حاشیه‌های پیش‌آمده برای تولید مجموعه «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۳، شنبه به «ایسنا» اعلام کرد که «کلاه قرمزی» و دوستانش عید امسال میهمان همه هواداران و دوستداران خود هستند. تهیه‌کننده مجموعه «کلاه‌قرمزی» در این باره گفت: با توجه به زمان از دست رفته که نشدن پروژه را قطعی کرده بود با همت آقایان طهماسب، جبلی و قطعا کلیه گروه سازنده با قبول تعهد نسبت به مردم، بچه‌ها و هواداران این مجموعه در سخت‌ترین شرایط تولید به خصوص در ایام کامل تعطیلات نوروزی، نشدن پروژه را به شدن تبدیل کردیم. مدرسی همچنین در پایان آخرین گفت‌و‌گویش با «ایسنا»، خطاب به بینندگان «کلاه قرمزی» مطرح کرد: منتظر بهترین و پربیننده‌ترین برنامه نوروزی ۹۳ باشید و کلیه هواداران این مجموعه می‌توانند از هفته آینده تمام مطالب، عکس‌ها و خبرهای جدید را فقط از سایت رسمی کلاه قرمزی پیگیری کنند.