هفتمین شماره‌ فصلنامه‌ سینمایی فیلمخانه منتشر شد
گزارش اختصاصی از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم تورنتو، گفت‌وگویی مفصل با سعید عقیقی، منتقد و مدرس سینما، پیرامون سینمای اجتماعی، و مقاله‌ای بلند درباره آمارکورد فلینی به مناسبت چهل‌سالگی این فیلم در شماره جدید «فیلمخانه» منتشر شده است.

در این شماره فیلمخانه پرونده‌ای برای برجسته‌ترین فیلم‌های جنایی سال‌های اخیر تدارک دیده شده که در آن به فیلم‌هایی چون «سابقه خشونت» دیوید کراننبرگ، «زودیاک» دیوید فینچر، «رفتگان» مارتین اسکورسیزی، «مردی از لندنِ» بلا تار، «کوکب سیاه» برایان دی‌پالما، «شریک جرم» مایکل‌مان، «شب از آن ماستِ» جیمز گری، «خاطرات جنایت» بونگ جون هو و... پرداخته شده.
همچنین فیلم‌هایی چون «جاذبه»، «زیبایی بزرگ»، «نبراسکا»، «تنها عشاق زنده ماندند» (آخرین ساخته جیم جارموش) و «حرامزاده‌ها»ی کلردنی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مجموعه مطالبی هم به فیلم ستایش‌شده فرانسیس‌ها ساخته نوآبامباک اختصاص یافته است.
علاوه بر اینها، پرونده‌ای هم برای آهنگساز بزرگ سینما، میشل لوگران (برنده ۳ جایزه اسکار از میان ۱۳ نامزدی) کار شده که او را با موسیقی فیلم‌هایی چون چترهای شربورگ، ماجرای توماس کراون و... می‌شناسید.
هفتمین شماره فیلمخانه را در ۲۰۷ صفحه و به بهای ۲۰ هزار تومان، می‌توانید از شهر کتاب‌ها و کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنید.