100 تایی‌ها جایزه گرفتند
نهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های 100‌ثانیه‌ای با معرفی برگزیدگانش به پایان رسید.

به گزارش «ایسنا»، محمد مهدی طباطبایی‌نژاد در ابتدای این مراسم که شامگاه 9 اسفند ماه در حوزه هنری برگزار ‌شد، مطرح کرد: آفرین به فیلمسازان صاحب ذوقی که در 100 ثانیه به اجمال سخن گفتند و فیلم‌شان هم کامل بود. در بخشی از این مراسم به پاس توجه به فرهنگ عمومی جامعه و بدون ذکر اولویت، فیلم‌های «درنگ» به کارگردانی سید محمد خردمندان و«کارنامه» به کارگردانی سید سعید راستی در بخش داستانی و «صدای جاده» به کارگردانی برزان رستمی، «هویت» امیر حسین نجیمی در بخش پویانمایی و «تشکر» به کارگردانی محمد پایدار در بخش مستند لوح افتخار و سکه بهار آزادی تعلق گرفت. جایزه بخش بین‌الملل در بخش مستند نیز به فیلم «زاویه‌دید‌من» از کشور تایلند اهدا شد. در بخش انیمیشن نیز فیلم «یک آرزو» به کارگردانی محمد عابدیان از افغانستان برگزیده شد. لوح تقدیر جایزه بخش داستانی نیز به فیلم «کنسرت برای مادر» از بلاروس رسید. در بخش مسابقه ملی، جایزه دوم به فیلم «لحظه قحطی» به کارگردانی حامد بقائیان از یزد و بهترین فیلم مستند به فیلم «شیر» به کارگردانی مهدی فلامرزی از فارس اهدا شد.
در بخش پویانمایی، جایزه سوم به فیلم «کمک» به کارگردانی مهناز یزدانی از اصفهان، جایزه دوم به ساره شفیع پور از تهران برای فیلم «دختر و درخت» و جایزه اول برای بهترین فیلم این بخش به سید محمد رضا خردمندان از تهران برای فیلم «پدر» اهدا شد.
در بخش داستانی نیز جایزه به فیلم «مثبت بی نهایت» به کارگردانی محمد وحید عابدینی از قم، دیپلم افتخار به فیلم «زندگی» به کارگردانی قاسم شیشه‌گری از تهران و دیپلم افتخار به جمیل عامل صادقی برای فیلم «از جنس همسایگی» از خراسان رضوی اهدا شد.
همچنین جایزه بهترین فیلم به فیلم داستانی «با من حرف بزن» به کارگردانی علیرضا احمدی از تهران تعلق گرفت. در بخش جوایز ویژه دبیر هنری نیز جایزه‌ها به فیلم‌های «سیمخانه» ساخته پیام شادنیا از بوشهر و «گذشت» به کارگردانی نیما قپانوری از تهران تعلق گرفت. تندیس جشنواره بهترین فیلم هم به «مالکیت» به کارگردانی محمد باقر شاهین ور از تهران اهدا شد.