نوروز 93  بدون کلاه قرمزی و رفقا؟!
مثل اینکه قرار نیست عروسک‌های محبوب چند نسل این مملکت که با برند «کلاه قرمزی» شناخته می‌شوند روی یک روال مشخص و هر ساله، در نوروز روی آنتن بروند و همیشه بر سر ساخته شدن یا نشدن سری جدیدشان مناقشه‌های تازه‌ای ایجاد می‌شود، البته مدیران سیما که علاقه‌مند این عروسک‌ها هستند، دوست دارند بی‌دردسر این کار تولید شود و روی آنتن برود و آب هم از آب تکان نخورد، اما گویا سازندگان «کلاه قرمزی» نظر دیگری دارند و برندشان را نمی‌خواهند مفت و مجانی در اختیار تلویزیون قرار دهند.
چند روز قبل بود که خبر آمد تهیه‌کننده «کلاه قرمزی» پول کلانی از سازمان درخواست کرده و گفته است اگر این پول را در اختیار «کلاه قرمزی ۹۳» قرار ندهند، کار را نمی‌سازد و برای پخش به سیستم ویدئویی کشور می‌دهد، اما مدیر شبکه دو سیما حرف دیگری می‌زند.
به ما اعتماد کنید؛ کلاه قرمزی پخش می‌شود
علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما و مسوول پروژه برنامه نوروزی تلویزیون در گفت‌وگوی مطبوعاتی‌اش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تولید این مجموعه پربیننده گفت: همه ساله تولید کلاه قرمزی دستمایه اخبار بسیاری می‌شود، ولی همه ساله این برنامه پربیننده روی آنتن می‌رود؛ بنابراین من خواهش می‌کنم به ما اعتماد کنید.
ایرج طهماسب بار دیگر تاکید کرد:
تلویزیون امسال «کلاه قرمزی» ندارد !
به‌رغم تاکید مدیر شبکه دو مبنی بر پخش مجموعه «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۳، ایرج طهماسب با نگارش نامه‌ای باردیگر تاکید کرد که امکان ادامه همکاری با تلویزیون را ندارد. به گزارش «ایسنا» در متن نامه کارگردان مجموعه «کلاه قرمزی» آمده است:
«من که گفته بودم علاقه‌مند نبودم امسال «کلاه قرمزی» بسازم؛ دلایلش را بخواهید خواهم گفت. روسا صدایمان کردند با ما جلسه گذاشتند و به‌خاطر رفتار غیرحرفه‌ای زیرمجموعه خود، از ما دلجویی کردند. قرار شد کار را با همه سختی و کمبود زمان اجرا کنیم. فعالیت را شروع کردیم و همه آمدند. هزینه کردیم اما روسا هر چه دستور می‌دهند کار پیش نمی‌رود!!!
گویا کسانی در تلویزیون مثل روسا و مردم علاقه‌مند به این مجموعه نیستند. از تلویزیون عذرخواهی می‌کنم امکان ادامه همکاری را با آنها ندارم. این برنامه را به شکل دیگر برای مردم عرضه خواهم کرد؛ امسال تلویزیون برنامه «کلاه قرمزی ۹۳» ندارد. شبکه خصوصی هم نداریم. مجبوریم آن‌را نسخه به نسخه چاپ کنیم و به دست مردم برسانیم.»
با این اوصاف مشخص نیست که امسال تلویزیون پرطرفدارترین مجموعه عروسکی خود را به دلایلی که طهماسب در نامه‌اش اشاره کرده است، کنار خواهد گذاشت یا با سازندگان «کلاه قرمزی» کنار خواهد آمد و دوباره مردم را در ایام نوروز پای این برنامه خواهد نشاند. جواب این سوال در روزهای آینده مشخص خواهد شد.