درگذشت مشهورترین دختر بچه  تاریخ سینما
شرلی تمپل بلک که به‌عنوان بازیگر هالیوودی در دوران رکود بزرگ آمریکا با چشمانی براق روحیه شهروندان آمریکایی را شاد می‌کرد و در سال‌های بعد توانست به‌عنوان دیپلماتی آمریکایی به مسیر حرفه‌ای‌اش ادامه دهد، در سن هشتاد و پنج سالگی درگذشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته خانواده بلک در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، این بازیگر که در دهه 1930 توانست میلیون‌ها بیننده را به سمت فیلم‌های سینمایی جذب کند، در خانه‌اش در وودساید کالیفرنیا به دلایل طبیعی از دنیا رفت.
در این بیانیه آمده است: ما به او برای دستاوردهای یک عمر زندگی به‌عنوان یک بازیگر، دیپلمات و مهم‌تر از همه به‌عنوان مادر، مادربزرگ و همسر دوست داشتنی مان برای ۵۵ سال، درود می‌فرستیم. شرلی تمپل به‌عنوان کودکی باهوش، بازیگوش و دوست داشتنی با موهایی فرفری شناخته می‌شد. شرلی تمپل‌بلک به‌عنوان سفیری خوش سخن و صادق در شغلش در کشورهای چکسلواکی و غنا شناخته می‌شد و ثابت کرد که شغل قبلی‌اش به‌عنوان یک بازیگر به این معنی نیست که او دیپلمات ضعیفی خواهد بود. دولت چک از بلک تجلیل کرد و او را به‌عنوان یکی از سمبل‌های این کشور برای کسب صلح تازه به دست آمده در دوران خدمت او به عنوان سفیر ایالات متحده در سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ خواند. وزیر خارجه چک در بیانیه‌ای گفت: او با جذبه و آزادی بیانش به بازسازی دوستی قدیمی بین کشورها و ملت‌هایمان کمک بسیاری کرد.
تمپل که روز بیست و سوم ماه آوریل سال ۱۹۲۸ به دنیا آمده بود، در اوایل دهه ۱۹۳۰ مسیر حرفه‌ای سرگرمی را برای خود انتخاب کرد و در سن ۶ سالگی به شهرت رسید.