وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: فیلم عصبانی نیستم به خاطر هجمه مخالفان و اصولگرایان حذف نشده است.
به گزارش «ایلنا»، علی جنتی صبح دیروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست هیات دولت؛ در پاسخ به سوالی درباره حذف فیلم عصبانی نیستم از جوایز جشنواره فیلم فجر گفت: اینکه گفته می‌شود فیلم عصبانی نیستم به دلیل هجمه اصولگرایان حذف شده است، درست نیست.
وی ادامه داد: این فیلم در جشنواره حضور داشت و در سینما‌ها دیده شد، اما تهیه‌کننده و کارگردان فیلم احساس کردند با توجه به محتوای فیلم امکان دارد اگر فیلم در میدان رقابت باقی بماند؛ شاید برخی مسوولان جشنواره تحت فشار قرار بگیرند. برای همین تصمیم گرفتند که فیلم را از بخش رقابتی خارج کنند.
وی ادامه داد: هیات داوران جشنواره فیلم فجر آزادانه کار خود را انجام داد و آگاهانه انتخاب کرد. جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه حجم انتقادها نسبت به انتخاب فیلم رستاخیز به‌عنوان فیلم برگزیده سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر بسیار زیاد است و گفته شده در این فیلم واقعه عاشورا تحریف شده است، گفت: فیلم رستاخیز را شخصا دیده‌ام و حدود ۹ سال گذشته نیز در جریان ساخت آن بودم. این فیلم در رابطه با حماسه عاشورا است و در رابطه با فیلمنامه آن با بسیاری از شخصیت‌های دینی و حوزوی هماهنگ شده است.
وی با بیان اینکه از لحاظ تاریخی مشکلی در فیلمنامه رستاخیز وجود نداشت، گفت: این فیلم کاملا منطبق با تاریخ صحیح عاشورا تدوین شده و بسیاری از علما و مراجع همچون آیت‌الله سیستانی فیلم را تایید کرده‌اند. این فیلم هم از نظر متن مورد تایید است و هم برخی نمایندگان علما، برخی هزینه‌های آن را تامین کرده‌اند.
وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه فیلم رستاخیز از فیلم‌هایی بود که در بسیاری از رشته‌ها جوایز شب گذشته را درو کرد، گفت: به هر حال این فیلم برجسته تشخیص داده شد. بخشی از بودجه آن نیز توسط عده‌ای از شیعیان خارج از کشور، وکلای آیت‌الله سیستانی و بخش دیگری نیز در داخل توسط تهیه‌کننده آن تامین شده است.
جنتی ادامه داد: بنده در این خصوص صحبت کردم. گویا فیلم بسیار طولانی شده و بسیاری از صحنه‌ها فیلمبرداری شده اما چون امکان تولید آن بیش از سه ساعت وجود نداشت مجبور به حذف بخشی از آن شده‌اند. اگر این فیلم به سریال تبدیل شود، شاید این نقص نیز برطرف شود.
وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت فیلم رستاخیز فیلم بی‌نقصی است، گفت: هیات داوران که از شخصیت‌های برجسته سینمایی تشکیل شده بود، تشخیص داد که این فیلم خوب است.